
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#78006
Nehezen átlátható az egész, de erősen úgy tűnik, hogy az US NAVY-n (és az USMC-n) belüli lobby az, amely gyakorlatilag kiheréli a logisztikai, tanker és ASW gépek beszerzését. Anno a CSA (Common Support Aircraft) ideális lett volna a NAVY-nek, egy modern, hatékony gép, amelynek az alapján szállítógépet (C-2 utód), tankert (KA-6 / S-3B utód), ASW gépet (S-3B utód), EW gépet (EA-6B / ES-3 utód) és majdan az E-2D utódját is létre lehet hozni. Csakhogy a CSA folyton alulmaradt a pénzügyi húzd-meg-ereszd-meg vitákban, hol az F-35C, hol a P-8, hol az LCS, hol az EA-18G, de valami mindig fontosabb volt.
A kötélhúzás vége az lett, hogy az EW platform az F/A-18E/F lett (EF-18G), az ASW feladatokat az SH-60 és a P-8 vette át, végül csak a logisztikai és a tanker feladatkör maradt. Nehéz megérteni, milyen zárt ajtók mögötti megbeszélések után jöhetett a döntés, hogy a V-22 (CMV-22B pontosabban) lett a logisztikai gép. A C-2 felújítása vagy a boneyardon lévő S-3 átalakítás egyaránt logikusabb döntés lett volna, mindkét gép takarékosabb és már ezerszer bizonyított. Plusz nagyobb terhet vihet messzebbre. Ehelyett a NAVY konkrétan tökön rúgta saját magát, hiszen az F135 hajtómű egyszerűen nem fér bele a CMV-22B raktérbe (annyi extrát egyébként eleve kapott, hogy ~15%-al több üzemanyagot visz magával ez a változat, hogy kellően nagy legyen a hatótávolsága).
A tankergép feladatkör pedig végképp kabaré. Már az is az volt, hogy az UCLASS program keretében tankernek akarnak felhasználni egy lopakodó drónt. De végül az, hogy a V-22-essel próbálkoznak jelzi, hogy a probléma adott, de jó megoldásuk nincs rá...
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.10.29. 08:02:51