
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#71262
A 29-es itthon azért nem "nevetségesen" rövid ideig voltak rendszerben. 1993-tól 2011-ig, az 18 év. Figyelembe véve, hogy ez idő alatt kvázi semmit sem költöttek rájuk az abszolut kötelezőn túl, illetve azt is részben elsumákolták mikor a 28 gépes századot 14 gépesre olvasztották, nem hinném, hogy sok értelme lett volna a további rendszerben tartáshoz.
Anno, a vadászgép-tendernél felmerült a modernizálásuk, de ugye "gazdasági" döntés született... A gépek további üzemeltetése a Gripenek mellett ostobaság lett volna az adott körülmények mellett. A légierő így is brutálisan túl van súlyozva a haderőn belül. A szárazföldi egységeknél ehhez fogható fejlesztés nem volt, a HMMWV-ket és az MRAP-okat amerikai és NATO támogatásként kaptuk, ahogy az M4-eket és az M249-eseket is. Volt egy teherautó tender, de a nagyságrendet lehet látni: most a déli határra vonulásnál rengeteg vén KraZ-t lehetett látni. A harckocsikat és a BTR-80A-kat semmiféle fejlesztéssel nem láttuk el, se ERA, se modernebb lőszer (pedig ugyebár ebben a kaliberben a csehek és a lengyelek is gyártanak, tehát NATO országtól is vásárolhatunk, nem kell az oroszokhoz fordulni), se semmi. Itt alapvetően a honvédelemre elégtelen pénzt ad a kormány.
Ami a Boneyardot illeti, ott nagyon rosszul gondolod, ugyanis a Boneyardon lévő gépeket újra fel lehet használni, éppen azért mennek az Arizóniai sivatagba, ahol minimális a páratartalom, és ahol a kényesebb részeket (műanyagok és gumik) leszerelésre/kiszerelésre kerülnek elraktározás előtt. A Boneyard-ról nagyon sok gép került újra használásra, akár eladásra, akár más feladatokra (a célgépek menetrend szerint a Boneyard-ról érkező, újra repképes állapotba és távirányításúvá alakított F-4-esek és most már F-16-os gépek).