10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #71249
    Eléggé. Például a két Gremjacsij-osztályú (Projekt 2038.5) korvett eredetileg német MTU diesel-motorokat kapott volna, de most azok nélkül árválkodnak a sólyán. A helyzetre való tekintettel a Gremjacsij-osztály alapját jelentő, régebbi Sztereguscsij-osztályt (Projekt 2038) építik tovább, három ilyen építését kezdték meg idén.

    Hasonló gondjaik vannak a hajókba szerelendő gázturbinák terén is, ugyanis az Admiral Gorskov-osztályú fregattokba ukrán eredetű M90FR gázturbinák kerülnének. Az osztály első két egysége megkapta ezeket, az építés alatt álló másik kettő viszont érthető okokból nem. Most az orosz Szaturn tervezőiroda kapta a feladatot, hogy egy hozzávetőleg hasonló képességű gázturbinát tegyen le az asztalra 2017-ig. Ez ráadásul érinti az exportot is, ugyanis Vietnám négy Gepard osztájú korvetett rendelt az oroszoktól, de a második kettő építését nem tudják folytatni az ukrán gázturbinák hiánya miatt.

    Szintén problémát okoz a francia Thales Catherine-FC thermo/éjjellátó kamera hiánya, amelynek egy részét ráadásul re-exportra szánták az oroszok, Algéria és India részére. Ugyan van saját (pardon, Fehérorosz...) éjjellátó rendszerük, de ez a Catherine alatt teljesít. A T-14 orosz eredetű éjjellátót kap, de annak helyzetéről nem sokat tudni.

    Nincs részletezve, de a MiG-29K és a Szu-30MK gépek bizonyos avionikai rendszerei szintén franciaországból érkeztek eddig, ezek kiváltására is megoldást kell találjanak...

    A két Mistral-osztályú partraszálló hajó esete ugye közismert.

    Hosszú távon pedig az Antonov An-124-esek tovább üzemeltetése is problémát okozhat az ukrán cég nélkül...

    Ezek egyike sem olyan, ami megállítja az orosz medvét, de mind roppant fájdalmas, és csúszásokat jelent az érintett rendszerek hadrendbe állításáig, amíg pótolni tudják azokat. Ez különösen az exportra gyártott fegyvereknél kínos, és lehet, hogy ugyanúgy járnak velük az oroszok, ahogy a franciák jártak a Mistral-osztályú hajókkal. Az An-124-esek pedig azért is fájdalmasak, mert semmivel sem lehet kiváltani őket...
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.10.16. 09:00:08