10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #71235
    Az F-4K (Phantom FGr.Mk.1) annyi újdonsággal bírt, hogy nem volt hozzájuk integrálva gépágyúkonténer (beépített gépágyújuk se volt), igaz, amikor ezek átkerültek a RAF-hoz, akkor ezt a képességet utólagosan beépítették.

    Az F-4M (Phantom FGr.Mk.2) az 1970-es évek közepéig első sorban csapásmérő gép volt, és abszurd módon a BAe Lightning volt a légierő elfogó gépe. Aztán a Lightning kivonásával és a Jaguar megjelenésével a Phantomok átvették a légifölény feladatkört, 4x AIM-7E2, 2x AIM-9G és egy SUU-23/A gépágyúkonténer standard fegyverzettel. 1979-ben a Sparrow-ot kiváltotta a SkyFlash és az 1980-as évek elején az AIM-9G helyett az AIM-9L jött be.

    Csapásmérő fegyverzet terén az általad említett bombák és az Ambasa által említett SNEB konténerek kerültek még integrálásra, de mivel a csapásmérés másodlagos feladatuk volt ekkoriban már, ezért ezeket ritkán lehetett a szárnyaik alatt látni.

    Megjegyzés: az 1980-as években a britek vettek 15db amerikai Ex-US NAVY F-4J-t, amit amerikai hajtóművekkel (J79 a jobb és erősebb Spey helyett) és amerikai fegyverzettel rendelkeztek.