10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #71189
    A P-8I ellenfele volt a Tu-142 modernizálása. A C-17-estől nem nagyon marad le az Il-76MD-90A(2).

    Ha pedig innen nézzük, nincs igazán jó alternatívája a MiG-29K-nak sem, hiszen kis hordozófedélzetről, katapult nélkül indítható gép rajta kívül van a Szu-33 (ami túl nagy a INS Vikramaditya számára), illetve a már nem gyártott Harrier, valamint a messzi távolban lévő F-35B.
    A Mi-17 esete is érthető valahol, régóta van rendszerben, és a legutóbbi megrendelésnél kikötötték, hogy licencszgyártási jogot is kérnek a típusra. Amit az oroszok meg is adtak (sem az NH90, sem az AW101 esetében ez nem volt opció).

    A tengeralattjárók esetét nem értem, India 2000-ben kapta meg az utolsó Kilo-osztályú tengóját, ezek egy részét felújították, de pont a nem felújított, illetve régebben felújított tengók helyett érkeznek a Scorpéne-osztály egységei. Elviekben azt tervezik, hogy ha a Scorpéne beválik, akkor velük váltják le a megmaradó 4 egységet is. Mérvadó az is, hogy a tenderen az oroszok az első körben kiestek, a németek voltak még versenyben a Type-214-el, de a technikai know-how átadás terén a franciák rugalmasabbak voltak a németeknél, ezért nyertek végül is ők.

    Nyilván óvatos duhajok az Indiaiak, de én még emlékszem arra, amikor a 2000-es évek második felében az Indiai légierő parancsnoka azt mondta az első Lockheed F-35 ajánlatra, hogy India soha sem fog Amerikai repülőgépeket vásárolni. Ha jól rémlik, két évre rá a P-8I és a C-17 megrendeléseket aláírták... :)