10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #71174
    India és Kína nincs egy szinten, Kína jó 10-15 év előnyben van. Lásd még nukleáris tengeralattjárók esete (az Indiaiak még mindig csak tesztelgetik az első saját SSBN tengójukat, a Kínaiaknak lassan 20 éve van ilyenjük), hagyományos tengeralattjárók esete (Kína már továbbfejlesztette a Kilo osztályra alapuló saját Song-jait, India most is csak megvásárolni tudta a Scorpéne-osztály licenszét) és így tovább.

    A Szu-30MKI Indiai összeszerelése azonos koncepcióra épül, mint a Szu-27SzK Kínai összeszerelése, meghatározó komponensek, mint a hajtómű vagy a radar kizárólag az Oroszoktól érkezik, dobozban, ha ezeket ki akarják váltani, akkor kemény kutatás/fejlesztés kell(ene). A Kínaiak lassan 20 éve küzdenek a saját WS10-es hajtóművel, és még mindig nem teljesen 100%-os a minőségük. Ezzel együtt Kína már képes arra, hogy az oroszok nélkül gyártson koppintot Szuhojokat (J-11B és J-15), India viszont erre nem képes. Éppen ezért meghatározó számukra a technológiai transzfer, amin például részben csaknem elcsúszott a Rafale beszerzés is.

    Természetesen lehet játszani, és az Indiaiak is tanulnak, például a MiG-29K gépeiknek az RD-33K hajtóműveit a HAL fogja licenszben gyártani.

    Szóval kiváltani a függést? Nos egyszerű megoldás nincs erre. Ha nagyon akarják, megpróbálhatják, de sokba fog kerülni nekik (a saját hajtóműiparra sokkal többet kell költeniuk, a saját radarok kifejlesztésére költeniuk kell, és így tovább).