
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
millerius #70816 "A 2500 km-et hol találtad? Biztosan alábecsült adat?"
Szerintem nem alá és nem becsült: World Air Power Journal 1999 Vol 39, Jefim Gordon és Alekszander Dekszter cikke (Gordon "régi motoros", több évtizedes múlttal rendelkező szakíró, ami anno a modern szovjet légierőről értékelhető anyag a légierő lapjában megjelenhetett /megjelent, azt mindet ő írta). Még részletesebb adatok: max hatótáv (póttartályok leoldásával: 2850 km; egy légitankolással: 4270 km (és ez a csúcs, mert a gép nemcsak kerozént fogyaszt hanem hajtómű-kenőolajat is, azt pedig nem lehet légitankolással pótolni).
A max G értéket ne keverjük bele, utazó üzemmódon ez nem játszik, az viszont igen, hogy a magasabb szárnyterheléssel - tehát nagyobb AoA-al való repülés nagyobb légellenállást is jelent, ergó - a különben is jó étvágyú orosz hajtóművel - magasabb fogyasztást. Azt se hagyjuk ki, hogy az F-15 (és a Gripen) hajtóműve már kétáramú - tehát gazdaságosabb fogyasztású hajtómű a Szu-24 Ljulka AL-21F-3 egyáramú hajtóművéhez képest.