
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#70362
ARENA, ERA, 'Afganit' APS, vagy a Drozd harctéri alkalmazása esetén a harckocsi elveszíti saját gyalogsági támogatását (senki sem lehet a hk. közelében amíg ezek a rendszerek üzemelnek)...
Attól tartok itt némi félreértés van.
1.: Az ERA (robbanóanyagos) reaktív páncélzatot takar. Ilyen minden modernebb harcjárművön van, és bár nem teljesen veszélytelen a közelben lévőkre, azért jegyezzük meg, hogy a rajta elműködő kumulatív robbanófejnek is van repeszhatása, tehát nem az ERA lesz a fő veszélyforrás akkor sem.
M2A3 Bradley Irakban, oldalán a Rafael-féle ERA kockákkal, szűk utcában, a "saját" katonái által kísérve.
2.: Az ARENA aktív védelmi rendszernél volt egy olyan kitétel, hogy 50 méteren belül ne nagyon tartózkodjon gyalogos. Ezt az APS-t (aktív védelmi rendszer) azonban senki sem rendszeresítette. A szovjetek/oroszok a Drozd APS-t használták Afganisztánban, a T-14/T-15 esetében pedig az Afganit hasonló aktív rakétás rendszere látható. Ez "csak" a frontális (T-15 esetén amerre a test néz, T-55M és T-14 esetében amerre a torony néz) 120°-ban véd, és ~7 méterre robban fel a járműtől. A működésének feltételéből fakadóan a harckocsi tornya előtt nem biztonságos tartózkodni. De megint megjegyezném, hogy az sem biztonságos, ha a harcjármű páncélján elműködik egy kumulatív robbanófej, különösen egy eleve nagy repeszhatású HEAT-MP gránát.
Állítólag Afganisztánban 1988/89 körül készült kép, az előtérben két T-55M üres Drozd vetőkkel, hátul egy harmadik T-55M, leponyvázott Drozd vetőkkel
3.: Talán nem nyúlok mellé nagyon, ha azt mondom, hogy a városi hadviselésben az IDF eléggé ott van a toppon, ha nem ők maguk a legjobbak. Namost az IDF az élvonalbeli harcjárművein évek óta használja a Trophy APS-t, városi hadszíntéren is. Még a Merkava Mk.4-en is, ami az egyik legjobban védett harckocsinak nevezhető talán. A hírek szerint már mentett is meg harcjárművet működés közben. Szóval talán ez a kockázat mégsem olyasmi, ami elrettent az alkalmazásától.
Izraeli Merkava Mk.4 Trophy APS-el, mellette gugoló IDF gyalogosokkal, a kép nyilvánvalóan beállított, de ettől még az üzenet egyértelmű
Esetleg a régi (gyalogsági támogatás nélküli) harckocsi ezred koncepció éledne újjá, vége az MBT-k korszakának?
Nem hiszem, az oroszok direkt 'nehéz' páncélos dandárokat/ezredeket képzelnek el, T-14 harckocsikkal, T-15 nehéz lövészpáncélosokkal és T-16 műszaki járművekkel, vagyis ezekben csak Armata alapú járművek lennének. A kulcs az, hogy vegyes, vagyis harckocsi és gyalogságot szállító nehéz nyuszibusz is együtt mozog, ebből fakadóan ha kell, kiszállnak a gyalogosok, és fedezik az előre nyomulást.
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.09.03. 09:46:32


