
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#70336
Hm, mi az előrelépés? NEm csak járó motor mellett tudja mozgatni a tornyot?
Is, illetve a hidraulikus folyadék tűzveszélyes ugyebár, valamint a hidegben meg tud dermedni (pl. a norvégok emiatt akartak elektromosat).
Mire jó, hogy csak részben aktív a futómű? Így mi értelme?
Olcsóbb, mintha mindegyik görgő felfüggesztése aktív. A részben aktív futómű még így is előrelépés a hagyományos megoldáshoz képest, továbbá a forduláskor "megemelve" az első futógörgőt lehet a talajellenállást csökkenteni.
Érdemes a bal első görgőt figyelni...
Tök jó a nagy páncélvédettség, de az "csak" a személyzet túlélését biztosítja, a hk.-ét nem.
Mert a mai szintű veszélyforrásokkal szemben nem lehet.
Egy "old school" vas használható, míg nem lövik át, ez már nem.
Egy "old school" vas olyan szintű páncélvédelemmel, amit nem lő át a mostani és a most következő pct. lövedék (a T-14 ugyebár jövő idő) tényleg 100-120 tonnát nyomna. A T-14 még legjobb esetben is kevesebb, mint fele ennyi.
Az elektronika szintjén szerintem még mindig le vannak maradva, igaz ez később cserélhető.
Ezt nehéz megmondani, de abból, amit eddig láttunk pl. a T-90MSz esetében, azért a lemaradás már messze nem olyan szintű, mint az 1990-es években volt. Én azt mondanám, hogy most kb. ott járhatnak, mint a nyugati technológia a 2005-2010-es időszakban.
Egy fiktív orosz - nyugat harcnál még mindig inkább egy nyugati teknőben ülnék a felettem jövő precíziós fegyvereket évtizedek óta dobáló vasmadarak miatt.
Pont, hogy a T-14 jobb ebben, mivel képes saját maga fölé füstfelleget generálni a felfele néző gránátvetőivel. A hagyományos előre-felfele vetett gránátok esetében időbe tellik, amíg az álcázófüst felülről is teljesen betakarja a harckocsit.
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.09.01. 15:45:11
