10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #70113
    A Tigrisben semm zseniális nem volt. Egyszerűen egy kurvanagy harkocsi volt egy rohadt nagy löveggel.


    Zseniális nem volt talán, de egy jól összerakott harckocsi volt, leszámítva az erőátvitelt és a motort. A páncélzata megvédte a potenciális ellenfelektől, miközben a lövege nagyon pontos és erős volt. A szovjetek építettek "kurvanagy" harckocsit "rohadt nagy" löveggel, úgy hívták, hogy KV-2, és abból valóban nagyon kevés épült (valami 330 darab?), de azok komoly fejfájást okoztak a németeknek 1941-ben, akik amúgy hadrendbe is állították ezt is KV–2 754(r) jelöléssel.

    Szemtől szemben egy hasonló tömegű későbbi jenki hk. darabokra cincálta volna vagy szovjet hk.


    A kulcsszó a későbbi. Az amerikaiaknak 1944 végéig nem volt hadrendben az M26 Pershing, ekkoriban viszont a Tiger I. már nem is volt gyártásban, helyét átvette a Tiger II. A szovjet oldalon az első hozzá mérhető harckocsi a KV-85 / JSz-1 volt, 1943 végén, de itt jött elő az a probléma, hogy csak ~1km-ről volt képes átütni a Tigris I. torony frontpáncélzatát, míg a 88-as másfél km-ről volt képes ugyanerre. A JSz-2 már egy fokkal jobb teljesítményre volt képes, de ismét csak 1944-ben, amikor a Tiger I. gyártása már kezdett kifutni.

    Akárhogy is nézzük, a Tigris I. és a Tigris II. is páncélzat és tűzerő tekintetében a hadrendbe állított mennyiséget is figyelembe véve a legütőképesebb harckocsi volt a II.Vh idejében.