10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #69859
    Hááttt... Ez így nagyon le van egyszerűsítve. A lopakodó-képesség a JSF-elődök programjában először az Advanced Tactical Aircraft (ATA) programban jelent meg, ami durván egy lopakodó A-6-ost takart, és kvázi az A-12 programhoz vezetett (amit aztán el is kaszáltak). Ez később átment az A-X (továbbra is inkább csapásmérő gép), majd a többfeladatú A/F-X programba (az NATF mellékzönge inkább). Ezeknél a lopakodóképesség alapelvárás volt.


    Az A-12, ami az US NAVY első lopakodó gépe lett volna az 1990-es évek közepén.




    A JSF igazi őse inkább az AV-8B utód keresésében keresendő, és annak az első csereprogramja az Advanced Short Take-Off/Vertical Landing (ASTOVL) program volt, ahol már szintén elvárták a lopakodóképességet, alapvetően természetesen a SAM rendszerek elleni védelem céljából.


    McDouglas terv az ASTOVL programra. Emelőrotorral...


    Brit Super Harrier terv az ASTOVL programhoz, külső függesztménnyel


    Az USAF részéről a követlen előd a Multi-Role Fighter (MRF) program. Ennél a lopakodóképesség elvárás volt, de az is, hogy nagyon olcsó legyen - Fly-away cost 35 millió USD (FY2015-re előre vetítve). Az MRF alacsony észlelhetőséget előírt, de még messze nem F-35 szintűt, hanem inkább a Rafale-hoz hasonlót, a légiharc rakétákat pedig félig sűllyesztve szándékozta elhelyezni a legtöbb gyártó (a Boeing és Rockwell biztosan).


    A Boeing MRF javaslata, 4 félig sűllyesztett, vezérsík nélküli légiharc-rakétával


    A CALF (Common Affordable Lightweight Fighter) program már közös USNavy-USMC-USAF gépre irányuló elképzelés lett volna, az US NAVY és az USMC pedig előírta a decens LO képességet, az pedig az USAF igényeinek ellenére sem volt, így átvették.



    A Lockheed SSF/CALF prezentációja, effektíve egy X-35B, de canard szárnyelrendezéssel


    Szumma-szummárium, a CALF/JAST/JSF program keretében már valóban szerepelt az alacsony észlelhetőség, de azt nem az USAF hozta elő, hanem pont inkább az USMC és az US NAVY.