10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • ximix #69740
    Hpasp #69732

    Arról folyt a diskurzus ha jól értettem, hogy a Thunderchief miért csak 6 férőhelyes "bombarögzítő" sínt használt elviekben használhatott volna 3- ast is. A hármasra valószínűleg nagyobb súlyú és méretű függesztmények kerültek volna, (hogy azért üresen ne menjen). Ahogy elnézegetem a Vietnami konfig legtöbbször két szárnyalatti üzemanyagtartályt is tartalmazott ami behatárolta a lehetőségeket.
    Amit linkeltél pdf-et abban van 2-2 darab gyújtóbomba a kerék melletti függesztőhelyen a BLU-1/B-nek ha jól láttam csak két rögzítő füle van így valószínűleg itt használták volna a 3-as rögzítő sínt a 2-2 bombához gondolom.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!



    The BLU-1/B was a 340 kg (750 lb) class fire bomb, filled with about 340-380 liters (90-100 US gal) of napalm. Other than the BLU-1/B, which was filled in the field, the BLU-1B/B was filled in the factory. There was also a BLU-1C/B version, for which no details are available. The BLU-27( )/B series was similar to the BLU-1( )/B, but was filled with the heavier Napalm-B mixture.

    Data for BLU-1/B:
    Length: 3.30 m (10.8 ft)
    Diameter: 47.0 cm (18.5 in)
    Explosive: 260-290 kg / 340-380 l (575-640 lb / 90-100 US gal) napalm


    A középső az nem 3 as ?







    JanáJ #69733

    Ha az ellenséges radarnak van rálátása arra a területre akkor az érzékelhet "minden" mozgó tárgyat, de ez zavarja a kezelőket, mert pl a kamionokat autókat is megjeleníti a radarképernyőn ezért szűrik a észleléseket sebességre, magasságra... és így akár alacsonyan kisebbséggel repülve meg sem jelenik a képernyőn egy helikopter.
    A keleti helikopterek nem igazán napra készek a légelhárító rakéták ellen, passzív vagy aktív rendszerek híján nem vigéckedünk a technikával csak okosan lapulunk, nem veszélyesebb mint egy fáradt kamionsofőr szerintem.
    Nem olyan rég volt egy lelövés ahol a MI-24 nagy sebességgel cirkált persze ez egy légelhárító rakétának csak egy cekkeres vénasszony tempó volt, hiába volt harci helikopter az egymagában "semmit" nem ér.

    JanáJ #69735

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!


    "1. körülmény – 100 lábon kezdődik, a 1. sebességtartományban. A helikopter ebben az esetben a süllyedési vonalhoz képest teljes forgószárny átmérő profillal ereszkedik. Nagy a süllyedés sebessége, nem áll rendelkezésre felhajtóerő a lassításhoz. A szél iránya, a levegő sűrűsége vagy pl. a szélnyírás mind okozói lehetnek, hogy ez a körülmény lépjen fel az süllyedés utolsó 100 lábnyi szakaszán. A süllyedési sebesség növekedésének megállításához csak a kollektív állásszög változtatás áll rendelkezésre. Az esetek többségében keletkező felhajtóerő nem elégséges a biztonságos leszálláshoz.
    Az ilyen feltételekkel végrehajtott durva leszállás látható vagy rejtett meghibásodásokat okozhat a légijárműben. Ez a sérülés elfogadható ha hajtóműprobléma miatti kényszerleszállásról van szó, de elfogadhatatlan a kiképzések során."