
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #69700 A Mi-24-esnél a az operátor ugye balra száll, ki, de elég tág az ajtó mozgása, így ki tud bújni. A helikoptervezető ajtaja jobbra nyílik, de lehetősége van az ülését hátrabuktatni és akkor az átjárón keresztül, a deszantér bármely oldali ajtaját használhatja. Mind az operátor, mind a helikoptervezető fülkéjének ajtaja piropatronos vészledobó rendszerrel rendelkezik. És természetesen ne feledkezzünk meg a fedélzeti baltárról sem. Amennyiben a fő rendszerben nyomásesés következik be, a KAU-110-es buszterek táplálása automatikusan átáll a vészrendszerre, miközben az elfolyás megakadályozása végett a a fő rendszert leválasztódik. Továbbá Mi-24-es az aerodinamikai kialakításának köszönhetően, a farokvezérlés elvesztése esetén is 100-150 km/h óráig vezethető, és repülőgépszerűen le lehet vele szállni. Emlékeim szerint a Mi-8-as és a Mi-24-es is vezethető hidraulika nélkül, a KAU-k belső kialakításának következtében, (leegyszerűsítve) merev tolórúdként működik. Viszont a V-től már KAU-115-öt építettek be, ahol megnövelték a felületeket, az már emberesebb, de elvileg szerintem az is vezethető, legalább is addig, hogy letegyék a gépet. Minden esetre szemmel látható a farokvezérlés elvesztése, és ott is van hidraulikus kormányerő csökkentő.
Természetesen én sem ismerem, hogy ezek a dolgok, hogy vannak megoldva a Mi-28-ason milyen KAU-van benne (de gondolom az erősebb) és ott mekkorák a légerők.
Viszont kétlem, hogy pl. az Apache-on, ha nem más fedélzeti balta segítségével, ne lehetne elhagyni a kabint a másik oldalon is.
TG