
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#69308
Csak beletekertem, de úgy tűnik a további Super Hornet upgradekről van szó. Semmi egzotikus, de finoman odamondogatnak az F-35-nek. A dolog azért érdekes, mert az US NAVY-nek ugyebár elindult az F/A-XX (Next Generation Air Dominance, NGAD) programja, tehát elviekben lenne váltótípusa az F/A-18E/F-nek. Csak kérdés lesz-e rá pénz. Nekem úgy tűnik, hogy a Boeing igyekszik elébe menni a problémának, és további Super Hornet upgrade-eket letenni az asztalra, hogy ne essen ki a megrendelésekből.
Ugyebár sok mozgásterük nincs, szóval ez nekem egy új F-15SE-hez hasonló lépésnek tűnik. Szvsz kezd nagyon kiszáradni a katonai beszerzések világa, egyszerűen nincs mód párhuzamosan több projektet húzni, és a meglévőek pedig évtizedekre elhúzódnak, így például az F-35 program "sikere" esetén a Lockheed-en kívül másnak nem lesz vadászgép-fejlesztési és építési tapasztalata 2030-ra.
Ez egyébként máshol is így van, a C-130 esetén detto a Lockheed kezébe van minden (a C-27J esetén a C-130J hajtóműveit és légcsavarját kellett például beépítenie az Aelinának, mert a légierő azt mondta, és kész), a C-17A esetében dettó, a KC-46 az egyetlen kivétel, mert ott ugyebár a Boeing győzött, de itt ki is fújt. Bombázógépek terén a B-2A óta nem volt dedikált bombázógép-program, az LRS-B esetén a Lockheed és a Boeing össze is fogott, hogy a Northrop-nak megfelelő ellenpontot nyújtsanak (látatlanban a Boeing/Lockheed párosnak adom a győzelmet).
Az US NAVY erre a problémára találta ki a páros LCS megrendelést. Persze az sem jó megoldás, de legalább nem sorvad el a tervező/építő képesség. Hogy drága és macerás, az egy másik dolog...