
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#69254
A bajom ezzel, hogy egy USNI esszé, amelyben felfedezhetőek az amerikai tengeralattjárós nézetek.
Megmagyarázzák, hogy a Yuan / Type-39A/B/C egy kis méretű tengeralattjáró, mert hát a Soryu-osztály nagyobb. Igaz a Soryu-osztály a legnagyobb hagyományos tengeralattjáró per pillanat, és a Yuan valójában egyáltalán nem kicsi a 75 méteres hosszával és 2500 tonna körüli vízkiszorításával, hanem közepesnek nevezhető, hiszen a Gotland 15 méterrel, az U-212 pedig 20 méterrel rövidebb és mindkettő még ezer tonnával könnyebb.
Megmagyarázzák, hogy a Yuan és a Song azonos méretű, de a Yuan-ba még belepaszírozták az AIP rendszert, így a személyzetnek kevesebb a belső tere. Az a baj, hogy a két tengó nem azonos méretű, eleve a Yuan 1000 tonnával nagyobb vízkiszorítással bír, és bár a hosszuk kb. azonos, több, mint egy méterrel nagyobb a Yuan hajótestének az átmérője (a szélessége 7,3 vs. 8,4 méter). Szóval valójában nem azonos méretű a két hajóosztály.
A méret-misztikumba bele is keverednek, mert megint felhozzák, hogy a Soryu-méretű hajó előnyösebb lett volna. Hogy miért, azt nem részletezik, de leginkább azért, mert a Soryu-osztály közelebb van méretben az amerikai SSN-ekhez.
Azt is megmagyarázzák, hogy miért jobb az egy hajótestet megoldás (amit az amerikai tengók használnak) a két hajótestes megoldásnál. Hogy a Soryu feltehetően szintén kettős hajótesttel rendelkezik, azt már nem emlegetik fel, de egyébként nyugati SSK-nál is újra megjelent (pl. a német U-216-nál). Hogy ebből aztán hogyan hozzák ki, hogy a Yuan nem képes "SSN-ként" működni az AIP-vel, és ehelyett inkább "lassú, rejtőzködő" módszerrel akarják használni, nem tudom. Az SSK-k és az SSN-ek is úgy 4-6 csomó körül "hangtalanok" (legalábbis a haladási zajokat tekintve), 9-12 csomóig csendesek, és úgy 12 csomó felett már macerás a csendesség megörzése. Szóval e téren miért lenne hátrányban a Yuan, azt nem részletezik. Ha egy SSN akarna elkapni egy felszíni flottát, akkor ugyanúgy rohadt zajos lesz, mint bármi más. A nagy sebesség maximum vészhelyzetben, torpedó elől menekülve jelenthet komolyabb előnyt...
A konluziójuk, mert szerint a Yuan egy kicsi (nem az), ár-minimalizált (megint nem értem, miért lenne az, például német MTU diesel-motorokat építenek beléjük, ami aligha ár-minimalizáló tényező), kifejezetten ASCM platform. Mintha nem lenne képes ASW feladatokra. Hogy miért, azt nem tudom. Felsorolják, hogy csendes, és úgy is csak várakozna az amerikai egységekre... és hoppá, ez így komoly veszély az amerikai tengókra!
Arról az apróságról nem szólva, hogy megfeledkeznek a 10db Imp. Kilo (Projekt 636) és 2db sima Kilo (Projekt 877EKM) tengójuk is.