10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #69175
    Mármint melyik része?

    Az X-15 már az 1960-as évek legelején elérte a Mach 6-ot. Szóval hogy az X-51 Waverider már Mach 5-el repül, az szép és jó, de itt alapvetően a technológiai tudást próbálják csiszolni. ~140 millió dollárból, 10 éven át, 4 indítással, amiből kettő sikertelen volt. Szóval ez, a technikai nehézségekhez mérten egy elég budget kategóriás fejlesztés, akárhogy is nézzük.

    A cikk pedig több téren is hibázik, az X-15 ugyebár bebizonyította, hogy igenis, tudományosan lehetséges, hogy túlélje egy ember a Mach 5-re gyorsítást. Az X-51 nem vitt embert, ezért tudott 28 másodperc alatt több, mint 4000km/h-s sebességet elérni.

    Másodszor, az 1980-as években már elindult az X-30 program, ami éppen egy utasszállításra is képes, hiperszonikus repülőgép kifejlesztését célozta. Csak arra se adott Reagen elég pénzt (természetesen látványos reklámvideót csináltak hozzá).


    Az X-30 Nemzeti Légűr Repülőgép fantáziarajza


    Ilyen kísérleti tervek fel-felmerültek már sokszor, a Lockheed L-301 egy példa az 1970-es évekből, vagy a komoly vargabetüket leíró USAF / DARPA Falcon program. Mindkettő többé-kevésbé arra szolgálna, hogy nagy magasságba, nagy sebességet elérni képes, vadászgépméretű hiperszonikus géppel kvázi a világ bármely pontját bombázni lehessen, vagy pedig egy kisebb műholdat pályára állítani.