10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • millerius
    #69153
    Az X-35/F-35 ventilátor és hajtómű másodlagos szívócsatorna ajtóit főleg azért kellett megváltoztatni, mert a legkritikusabb üzemmódon, nagyon kis sebességnél és lebegésben a ventilátor előlröl-hátulról egyformán szívta/fogyasztotta a levegőt. A baj csak az volt, hogy a ventilátor mögötti hátsó légtér az már inkább a hajtómű-szívócsatorna "felségterülete", az onnan elvett levegő részben a hajtómű-tolóerőből hiányzott, de ez a kisebbik baj volt, hiszen közel ennyi plusz viszont megjelent a ventilátor toló/emelő teljesítményében. A sokkal nagyobb problémát az jelentette, hogy a hajtóműtől elszívott levegő ott a hűtőlevegő-áramkörből hiányzott igazán, ez pedig pluszként durva hajtómű-hőterhelést és ezzel élettartam-csökkenést okozott volna. Ezért kellett az ajtók módosításával a két szívott légteret a protohoz képest sokkal határozottabban elválasztani.