
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
fonak #68752 Manapság a CODAG a divat, lényegében ugyanaz az ötlet, mint a németeké anno, alapesetben dízel, ha sebesség kell bekapcsolják a gázturbinákat. Persze általában közös tengelyre dolgoznak, tengelykapcsolók beiktatásával.
Gőzturbina nem nukleáris hajóknál az oroszoknál még van egy pár (a Kuznyecov is), kicsit lemaradtak a gázturbinás/CODAG téren, a Sovremenny osztály gőzturbinás lett, mert nem volt szabad gyártókapacitás gázturbináknál. Van még olyan hajójuk is ami gáz- és gőzturbinát is használ (Slava/Moskva osztály). Kínaiaknak is vannak egész új gyártású gőzturbinás rombolóik. Kisebb hajóknál meg gyakori a tiszta dízel megoldás is, általában két motorral, amiből alapból az egyik le van kapcsolva.