10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #68738
    De mintha Miami-ba (!) is tettek volna légvédelmi rendszereket és délebbi városokba. Még a '80-as években is húzos lett volna repcsivel azokat támadni...


    Ahogy már egyszer átrágtuk, a kommunizmus terjedésétől való félelem többszörösére nagyítva jelent meg. Az egyik népszerű elmélet pedig az volt, hogy Dél-Amerikai baloldali irányultságú országok (még csak kommunistának se kellett lennie) lennének a felvonulási területei a szovjet bombázóknak. Hogy oda hogy jutnak, az sose merült fel....

    Hasonló rémálom volt, hogy az Északi sarkon a szovjetek utántöltő-bázisokat hoznának létre, ahol a bombázók leszállnak, megtankolnak, és tovább repülnek az USA felé...

    A kis gépes részt nem értem. A radar lánc lefedettséges néhány száz km volt és ezek több ezer km-re voltak egymástól É-D irányban. Támaszpont sehol több ezer km-re.


    Phuuu... Most nincs időm erről írni, mert rengeteget lehet. Az 1940-es évek második felétől az ADC álma a Project Supremacy volt, egy hatalmas radarhálózat, több száz radarral. Eddigre az észak-nyugati parton már több radarbázist kiépítettek a Lashup program keretében, mivel főleg innen várták a támadást. 1950-es évekre az észak-nyugati part mellett már az észak-keleti partvidéken is elég komoly radarhálózatot húztak fel, és nekiálltak a teljes "kerítés" felhúzásnak, ami azonban teljesen csak az 1960-as években készült el.

    Ajánlom ezt a PDF-et, ebben NAGYON sok hasznos dolog van a témában.

    Ha az F-106 olyan problémás volt, akkor hogyan húta ki olyan sokáig?


    Két szó: költségvetési megszorítások....
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.06.12. 12:01:54