10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #68616
    A sáncról elvileg F-35C (vagy más is) felszállhatna nem?


    Nem hiszem, az F-35B is úgy száll fel, hogy működik az emelőhajtómű, és ki van térítve a kiömlőnyílása:



    Ha jól tudom, sem az F-35C, sem az F-35A nem tud ugrósáncról felszállni - vagy ha fel is tudna, nagyon csökkentett hasznos terheléssel, és üzemanyag mennyiséggel.

    Miért nem szögfedélzetet építettek?


    STOVL gépeknél nincs értelme, a szögfedélzet értelme az, hogy át tud startolni a gép, ha nem kapta el egyik fékezőkábelt sem, és eközben az indítófedélzet zavartalanul üzemelhet.

    Így is lehetséges egyszerre gépek fel- és leszállása? Egymás mellett párhuzamosan?


    Igen, a felszálló gépek a Sánc mögött gyülekeznek, a leszállók pedig a far résznél, oldalról közelítik meg a leszállópontokat, és függőlegesen szállnak le. Egyébként túl nagy torlódás nem lesz, 24-24db F-35B jut a QE-re és a PoW-ra.

    Őszintén nem értem, milyen feladatot szánnak ennek a hajónak. Az amerikai LHD/LHA típusokhoz hasonlót (helikopteres deszant szállítása)?


    Nem igazán, az LHD / LHA-k elsődlegesen partraszálló hajók, amik képesek támogatni helikoptereikkel és vadászgépeikkel a partraszálló egységeket. Viszont a QE nem képes légpárnás vagy partraszállító hajókat indítani, tehát klasszikus LHD/LHA feladatkörben nem alkalmazható (erre egyébként is a HMS Ocean épült). A szép az, hogy nincs még kőbe vésve az egész. Elviekben 1600 fő részére van elhelyezési lehetőség, 679 a hajózási személyzet, ezen felül jön a tengerészeti (és/vagy Royal Air Force) légierő személyzete, aminek létszáma függ az Airwing összeállításától. Saccoljunk 500 főt, marad hozzávetőleg 400 fő, ebből hivatalosan 250 fős Royal Marines Company elhelyezése biztosított a hangár közelében. Szóval partra szállító erőnek ez nem túl izmos. Egy America-osztályú LHA hozzávetőleg egymaga 1200 fős tengerészgyalogos dandárt tud elvinni, a HMS Ocean is 830 főt. Szóval LHA-nak elég szerény.

    Itt jön a másik oldal, mert hagyományos hordozónak viszont elég vérszegény a 24db F-35B (még az alig 2/3-ad akkora Charles de Gaulle is 28db Rafale M-el és Super Étendard-a rendelkezik), ráadásul merevszárnyú AW&C gépet nem is tud indítani, így az egyetlen remény a nagyobb teljesítményű AW&C-re a régóta lebegtetett EV-22 tervezett lehetne.

    Összeségében így kívülről úgy tűnik, hogy a fontos az volt, hogy két nagy méretű repülőgép-hordozója legyen a Royal Navy-nek, de a mögöttes koncepció nem tudott kikristályosodni. A teljes értékű hordozókhoz képest gyenge a hordozott gépek tekintetében, az LHA-khoz képest nem tud partraszállító egységeket indítani, és kevés partraszálló katonát vihet magával. Szóval egyik téren sem kiemelkedő...
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.06.05. 14:10:40