10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #68539
    Jól kezdődik: a limitált élettartamú európai vadászgépek, mint az F-16A/B... Aha, azokban még több repóra van, mint a most csökkentett élettartamú EuroFighterekben... :)

    Érdekesség, hogy a CAPTOR-E esetén ~60km-ben határozzák meg a felderítési távolságot a LO képességű gépekkel szemben - mint az F-35.

    Egyébként "magától értetődő" a tartalma. Az EuroFighternek szüksége van a CAPTOR-E-re, a Meteorra, és a szárazföldi csapásmérő képességre, amit a briteken és a szaudiakon túl más nem épített még be az üzemeltetésbe. Ezekkel a 2020-as évek közepéig tökéletesen alkalmas a légtér uralására Európa felett.

    Viszont. Nem említik a típus nemrégiben kiderült hibáit (a sárkányszerkezet gyártási hibáját), ami csökkenti a gép élettartamát, nem említik, hogy mégis hogy gondolják a 2020 utáni működtetést. Feltűnően kerülik a SEAD feladatkörnél a robotrepülőgépeket, "csak" az F-35-el számolnak, amely szerintük jól kiegészítheti az "Eurocanard" szériát, mint felderítő / előrejelző platform (de a célok semlegesítése az EF, Rafale és Gripen trió dolga lenne).

    Azt sem említik, hogy hosszú távon mi az elképzelés. Nem adják a lovat, hogy ha le akarják váltani 2030 körül az EF-et, akkor az utód kifejlesztését már el kellene kezdeni. Nem bonyolódnak bele a jövőképbe, holott a 2020-as évek közepéig simán elnéznek, de csak ember vezette vadászgépeket említenek. Szintén nem hozzák szóba az amerikai irányított energia-fegyverprogramokat, oké, ki tudja, lesz-e bevethető fegyver belőlük, de ha teljes képet szeretnék adni a témáról, én nem hagytam volna ki.

    Szóval én egy kicsit súlytalannak érzem az anyagot...