
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #68367 A második világháború alatt, nagyon sokféle különböző elveken alapuló elektronikus navigációs rendszert használtak, mind a britek, mind a németek. Olyanokat, mint pl Lorenz-rendszer, Knickebein, X-Gerät , ezek egy szűk, irányított vezetősugáron alapultak. Léteztek Léteztek olyan készüléke, amelyek egy földi és egy a repülőn elhelyezett elem közötti rádiókapcsolat időmérésén alapult, sőt ennek volt olyan változata is, amely két földi adó az azoktól beérkező jelek időkülönbsége alapján és egy bonyolult parabolikus táblázat segítségével határozta meg a a gép helyzetét, ilyen volt a Gee. Voltak szintén légi és földi elemből álló rendszerek amelyek a visszajel beérkezési ideje és annak iránya alapján mért, mint pl az Oboe, vagy a Y-Gerät. Létezett a földi térképező radar, mint pl a H2S. Létezett inerciális navigáció, amikor is két ismert és azonosított tereppont közötti idő, irány és mért sebesség alapján határozták meg a helyzetet. Ezzel odáig mentek, hogy a Peenemünde elleni támadás során külön szélsebesség mérő gépeket alkalmaztak, amelyek folyamatosan rádiózták hátra az adatokat Angliába, ahol átlagolták, majd a visszarádiózták a bombázóknak a széleltérést, a navigációs számítások helyesbítéséhez. Használták még a csillagnavigáció is. És persze ezeket kombinálták, íg helyesbítve egymás tévedésit.
TG