
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#68331
A képességnövelés gyakorlatilag (pl. légi utántölthetőség) felesleges volt Mo-nak, viszont megdrágította a szerződést.
A 'képességnövelés' nélkül nem lenne AMRAAM, vagyis csak Sidewinder rakétával lehetne a légteret védeni. Az Osztrákoknak "megfelel" ez az állapot, de lássuk be, ez féllábú óriás esete, amikor egy nem rossz gép a megfelelő fegyverzet hiánya miatt nem képes szükségkor a feladatát ellátni megfelelően.
A légi utántöltés képessége megint olyan, hogy ha megvan, akkor nagyon hasznos tud lenni. Ez egyébként benne volt a JAC-39C/D programban, tehát az EBS HU változatnál nem is lehetett volna kihagyni (a C/D sárkányban ugyanis ott figyel).
Szóval a lényeg, hogy kilóg a seggünk a gatyából (persze politikai akarat esetén lehetne többet is költeni a honvédségre), de anno felállítottunk egy NATO-színvonalú törpe légierőt, más kérdés, hogy a szerződésben biztosított rep. időt nem tudjuk kihasználni,
Félreértés ne essék, én is érzem a féloldalas fejlődés esetét, amikor a légierőnek van 14 (13) modern harci gépe, a szárazföldi haderőnek meg effektíve 25 éve nem volt komolyabb fejlesztése a Mistral ASTRA-t leszámítva. De ha már lett egy modern harci gépünk, akkor ugyan már ne egy félig felszerelt, elavultabb változatot akarjunk már, hanem egy teljes értékű változatot...
(Baltic air policy)...sőt a románokat nézve korszerűsített 21-essel is.
Emm... 2007-ben voltak a románok. Azért az már nyolc éve volt. Persze lehet jönni a lengyel MiG-.29A/G-kkel is, de ettől függetlenül ha már egy feladatban részt veszünk, megfelelő harceszközökkel...