
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#68307
Az üzemeltetésük alatt talán ez volt az első Gripen gépveszteség ha a prototipust nem számoljuk.
Negatív...
1999: JAS-39A egy dogfight gyakorlat közben zuhant le. A balesetet az okozta, hogy a másik gép által keltett légörvényen átvágva a gép hirtelen túl nagy állásszögbe került.
2005: JAS-39A, ismét egy dogfight gyakorlat, ahol a balesetett szenvedett gép célpontot játszott. A magas állásszögben való lassú repülés miatt a gép 'alacsony sebesség' figyelmeztetést küldött, amit a pilóta egy utánégető kapcsolással és egy negatív loopal akart orvosolni, de a sebesség túl alacsony volt, és a gép 'háton' repülve átesett, a tapasztalatlan pilóta nem tudta ebből az állapotból kihozni a gépet (bár a vizsgálat szerint erre bőven lett volna lehetősége), és katapultált.
2007: JAS-39C: Egy leszálláshoz való készülődéskor a katapultülés működésbe lépett. Mint kiderült az áttervezett katapult fogantyút a G-ruha felfúvódása/leengedése hozta működésbe.
Szerk.: Késtem... :)
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.05.19. 21:16:06