10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #66846
    Csakhogy mindhárom említett lövedék páncéltörő (anti-tank) feladatkört kapott volna, és első sorban nem tüzérségi feladatkört látott volna el. A céljuk annyi, hogy a harckocsik elleni effektív lőtávot kitolják. A programokat azonban sok kritika érte, többek között amiatt, mert az ellenséget az UAV-k már nem csak felderítették, de UCAV-ként (Reaper, Warrior) Hellfire rakétákkal meg is tudták semmisíteni. Egyébként itt ismét látható lett az FCS átgondolatlansága, ugyanis ezek mellett volt egy harmadik, megegyező célú rendszer is, a Netfire NLOS. Mindhárom program elég drága volt, és az US ARMY mindhármat támogatta (igaz más-más háttérrel, az XM1111 érthető okból a harckocsizók követelték, a légierő és a hadsereg drón-támogató szárnya a Warrior/Reaper + Hellfire (Joint Common Missile) támogatását, míg a könnyű gyalogos egységeket támogatók a Netfire-t éltették.

    A Challenger-2 korántsem szerepelt olyan jól a harctéren, mint az első blikre tűnik, ráadásul komoly problémákat okoz az, hogy szűkre vették a bővíthetőségi lehetőségeket, például nem hivatalos információk szerint az "Urban Warfare" kit-el a feltöltött tömege eléri a 75 metrikus tonnát...

    Az utolsó komolyabb tendere a görögöké volt, ott kb. így nézett ki a felhozatal:

    Indulók: M1A2 Abrams, Leopard 2A5, Challenger-2E (MTU Europowerpack motorral), Leclerc (MTU Europowerpack motorral), T-80UE (új gázturbinával, kísérleti sebességváltóval és francia éjjellátóval) illetve a T-84-120.

    Végeredmény:
    Leopard 2A5: 78.65% (legjobb kiegyenlített teljesítmény, végül ő lett a befutó)
    M1A2 Abrams: 72.21% (legjobb "hunter-killer" pontszám, de nagyon magas fogyasztás)
    Leclerc: 72.03% (legjobb fogyasztás, de a tesztek közben problémák adódtak az automata töltőberendezéssel)
    Challenger-2E: 69.19% (Viszonylag sok meghibásodás, nem túl jó lövészeti eredmények)
    T-84-120: ?% (több teszten nem tudott eredményt elérni, kiforratlan volt, nem működő éjjellátó az éjjeli teszten vagy nem működő ködgránátvetők)
    T-80UE: ?% (A sok hibája ellenére (pl. stabilizátorával adódtak gondok, mozgás közbeni találati aránya botrányos) a legjobb terepjáró képességgel bírt, és mechanikailag a legmegbízható működést mutatta be)

    Mért hatótáv:
    T-80UE: 350km
    Abrams: 365 km (1900 liter üzemannyaggal)
    Leopard 2A5: 375 km (viszonyítás képpen 1190 liter üzemanyag)
    Challenger-2E: 440 km
    T-84-120: 450km
    Leclerc: 500 km (külső póttartályok nélkül)

    Mozgás közben találati arány álló célra (1500 méterről):
    M1A2 : 17/20
    Leclerc : 20/20
    Leopard 2A5 : 19/20
    Challenger 2E : Nem vett részt.
    T-84-120 : 11/20 (8 találat ebből állva, miután a sebességváltó meghibásodott)
    T-80UE: 12/20

    Éjszakai éleslövészet (20 lövés, 10 ebből állásból, 1500 méterre, 10 mozgás közben 1000 méterről,) :
    M1A2 : 20/20
    Leclerc : 19/20
    Leopard 2A5 : 20/20
    Challenger 2E : 10/10 (mozgás közbeni lövés kimaradt meghibásodás miatt)
    T-84-120 : - (éjjellátó-meghibásodás)
    T-80UE: 8/20 (mozgás közben 0 találat)

    Hunter-killer teszt (szabad mozgás a tesztpályán, véletlenszerűen feltünő, mozgó és álló célok változó távolságokra) :
    M1A2 : 19/20 (az első teszten nem tudott részt venni megfelelő lőszer hijján)
    Leclerc : 13/20 (automata-töltőberendezés-meghibásodás a teszt közben)
    Leopard 2A5 : 17/20
    Challenger 2E : 8/20
    T-84-120: 9/19 (nem tudom miért csak 19 cél volt itt - Cifu)
    T-80UE: 10/20

    Képek a tenderről:







    Nyilván egy teszten sokminden alakulhat problémásan (az ukránoknak nem engedték meg újra az éjszakai lövészetet, míg az amerikaiak a 'Hunter-killer' tesztet 3 nappal később megcsinálhatták (miután az EU-ban állomásozó amerikai erők küldtek nekik megfelelő lőszert)), és sok részlet nem derül ki a fentiekből (például a görög T-80UE tesztszemélyzet az 1000km-es tesztúton fellázadt az embertelen és igen kifárasztó körülmények miatt, a tesztutat orosz személyzet fejezte be), vagy az, hogy a 30°-os lejtőn csak a Leclerc és a T-80UE tudott megállni (a többi harckocsi lecsúszott a lejtőn).

    Ezzel együtt azért látszik, hogy a Challenger-2E bizony a nyugati harckocsik közül a legrosszabb eredményt érte el. Így feltételezhetjük, hogy máshol is így járt, egyszerűen nem versenyképes a konkurenciával szemben...
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.01.29. 10:40:02