
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
millerius #66656 A szárny "nyilazása" (akár előre, akár hátra) meghatározza az rajta ébredő teljes felhajtóerő számított támadáspontját is. Ha előre nyilazzuk a szárnyat, akkor előrébb kerül a felhajtóerő is, ezzel befolyásolja a felhajtóerő hatását a súlyponthoz képest, így a stabilitást, a manőverekhez szükséges kormánykitéréseket, kormányerőt is. Persze a felhajtóerőt úgy is előre lehet vinni bármilyen szárny-kialakításnál, hogy egyszerűen előrébb építik rá a törzsre, dehát a felhajtóerő támadáspontja a sebesség függvényében is előre-hátra vándorol, és nem biztos, hogy ez minden kívánt sebességtartományban megfelelne az adott típushoz. Minden szárnyat típus-specifikusan az adott típushoz és annak feladatköréhez, meg a gyártó ipar lehetőségeihez és korlátaihoz kell tervezni (lásd II. világháborúban a szakképzetlen női és gyerek-munkaerő alkalmazását pl. a Szu.-ban, vagy amikor a 70-es években csodás terveket szültek a hajtóműtervezők, aztán az ipar képtelen volt legyártani, így elkezdték egyszerűsíteni azokat).