
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#66214
Ezek tűzvezetésre mind alkalmatlan eszközök...
Az IRST / IR mondjuk pont, hogy nem, a többi pedig felderítésre és mid-course irányításra untig elegek.
Ja, és ez repfedélzeti radar lenne? Ha nem, akkor megintcsak igen korlátos dologról beszélnük...
Mindenáron ugyanazt a megoldást várod el egy új problémára, ami korábban bevált. Eleddig az volt a "bevált", hogy adott egy vadászgép, amelyik önmaga képes felderíteni és rávezetni magát a célra, illetve harcba bocsátkozni vele. Mi az új probléma? A lopakodás. Ez ellen úgy lépni, hogy közben megőrizd az eddigi megoldásokat, igen nehéz.
Mi (lenne) a megoldás (szerintem)? Az, amit már a JAST esetében is felvetettek, a drága és bonyolult, valamint a kellő érzékenység miatt hatalmas radarok nem férnének el egy kis vadászgépben, ezért a vadászgépből kivesszük az autonóm célkeresés és rávezetést, így átalakul egy "fegyverhordozó" és szükség esetén "légi-közelharci" egységgé, amely más forrásokból érkező (AW&C, drónok, műholdak, felszíni radarok) adatokra támaszkodik.
Ugyanez a gondolatmenet megjelent megint az FA-XX programban, de kétlem, hogy benne hagyják. Ugyan az lesz az indok, mint a JAST-nál: a "vadászpilóta" múlttal rendelkező vezetők nem is akarnak belegondolni abba, hogy a vadászgép elveszítené az autonomitását, és külső forrástól függene (a JSF esetén az USMC torpedózta meg ezt végleg, mert közölték, hogy az LHD-k fedélzetéről nincs E-2D, szóval nekik ez nem járható út (ami azért mókás, mert egyfelől más országoknál létezik helikopterre telepített AW&C, illetve azért az LHD-k körül ott van az AEGIS rendszerrel szerelt hajók garmadája...)
Nekem a légvédelmis topikban azt mondták, hogy egyszerűen fizikai korlátja van annak, hogy vadászgépre te dm vagy m hullámhosszú radart tegyél.
Pontosan erről beszélek - miért kell mindenáron a vadászgépen legyen az a radar?