
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #66103 "Airbus jelenlegi FCC rendszerében 5 számítógép van (3 elsődleges, 2 tartalék), de "csak" 3 egymástól független áramforrás és 3 hidraulikus kör."
Ebben biztos vagy? Mert szerintem van neki:
ELAC (elevator aileron comp.) 2db
Elevator/stabilizátor + csűrö vezérlés
SEC (spoiler elevator comp.) 3 db
Spoilerek + elevátor/stabilizátor tartalék vezérlése
FAC (flight augmentation comp.) 2 db
Oldalkormány vezérlés
SFCC (slat/flap control comp.) 2 db
Slat/flap vezérlés
FCDC (flight control data contrentrators) 2 db
Egyesíti az ELAC és a SEC adatait és ezeket továbbítja az EIS-nek és az CFDS-nek
Vész esetén:
-ELAC1 és SEC1 akkumulátorról (BAT1) max 30 min-ig, vagy a II. hmű. leállítását követő 30-sec-ig.
-FCDC1 RAT-ról
-ELAC2 és THS1 motor akkumulátorról BAT2) 30 sec-ig, majd futónyitás után egészen a II. hmű. leállításáig de legfejebb 30 min-ig.
-SEC2/3 FCDC2 THS2/3 csak normál táplálással rendelkezik
Ha az áramforrások alatt a generátorokat érted akkor abból van 3 (2 hmű + APU) + a RAT-ra kapcsolt generátor és még 2 akkumulátor is. Van 2 váltóáramú, 3 egyenáramú, és 2 akkumulátor sínje.
Legalább is az A320-ason amit gyakorlatilag az A330/340 egy az egyben átvett, olyan jól bevált.
TG