10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • millerius
    #66087
    A "kopasz" FBW-nek is van értelme, hiszen még egy háromszorozott FBW-nek a súlya és hely-igénye is csak töredéke egy hagyományos kormányvezérlő rendszernek. Ráadásul nemcsak a vezérlő rendszer lesz kisebb és könnyebb, hanem pl. az új felállásban tökéletes kabin-hermetizációt tudnak létrehozni, ami a mozgó elemek kivezetésénél korábban nem létezett, ott mindig volt túlnyomás-veszteség, tehát túl kellett méretezni a kabin légkondi és túlnyomás-rendszerét. FBW-nél az elektromos kivezetések tökéletesen hermetikusak, nincs szükség túlméretezésre, kisebb teljesítményű és méretű lehet a kondi és túlnyomás-rendszer, újabb felszabaduló és hasznosítható térfogat a gépen belül (pl. plusz üzemanyagnak). Az igazi fejlődést és kihasználhatóságot, a rendszer-integrációt viszont a mikroelektronikai és számítástechnikai fejlődés tette lehetővé nagyjából a 80-as évektől kezdődően.