
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
millerius #66073 Nemcsak az F-104-nek, hanem a hangsebesség fölötti sugárhajtású vadászgépek túlnyomó többségének (talán az összesnek, hirtelen nem is jut eszembe kivétel) negatív vagy 0 a szárny v-beállítása, legfeljebb a mértéke különbözik. Ennek az az általános szabály az oka, hogy a pozitív v-beállítás növeli a hossztengely körüli stabilitást, a negatív csökkenti (más részletek is számítanak, pl. a nyilazási szög, a szárnyprofil alakja, a törzs-szárny átmenet kialakítása, stb.). Minél stabilabb viszont egy gép, annál nehezebb végrehajtani vele manővereket, ezért hangsebesség fölötti, manőverező légiharcra tervezett vadászgépet nemigen terveznek pozitív v-beállítással. Viszont az ilyen gépek érzékenyek a szélre, a fel és leáramlásokra, főleg kisebb/utazó sebességtartományban nincs olyan, hogy a pilóta csak beállítja a rep-irányt és a magasságot, aztán a gép "magától repül", csak időnként kell korrigálni. Ezért ezeknél a gépeknél állandóan korrigálni kell a repülést, gyakorlatilag folyamatosan kézben kell tartani, vezetni kell őket. Ezeken a gépeken a hosszútávú repülésekhez szükséges stabilitást (hogy ne fáradjon el túlságosan a pilóta, mire eléri a kijelölt célt/pozíciót), beépített robotpilóta-rendszerrel érik el.