10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #66065
    Reálisan nézve szerinted mennyi esély van annak, hogy egy 150 km-es sugarú körön belül pont ott lesz egy Hornet, ami elvileg csak ki- vagy visszatér a BARCAP zónából és a rakéta közeledő aspektusú lesz vagy csak merőleges húz el előtte? Gyakorlatialg semmi, kb .a LOTTÓ 4-esnek lehet ekkora esélye....

    Ha ezekben a sci-fi helyzetekben az észlelés megtörténik 10 másodpercen belül és 5 másoderc múlve indulna a rakéta is merőleges pálya esetén a 15 km is nagyon, nagyon jóindulatú becslés... Ja, ennyi idő alatt meg észlelni, azonosítani és indítani is elég vicces feltételezés...

    Az ARAAM hajóművének működési ideje kb. 9-9,5 sec, ebből a boost phase kb. 4,5 sec a sustain meg még 4,5 sec. Ezalatt közepes magasságban az égésvégi sebesség legfeljebb M3,5 nagy magassgában esetleg M4,0-4,2. Viszont a rakétának le kell menni a sűrű légkörbe... 1-2 km-es magasságban M3,0 táján a rakéta másodpercenként veszít az kiégés után nagyságrendileg 60-80 csomót a sebességből és M2,0 alatt ez mérséklődik kb. a felére. Ekkor már az ASM szuperszonikus rakáta már azonos sebességű vagy gyorsabb... Számold ki, hogy a rakéta ezalatt nagyságrendileg az AIM-120 teljes pályája hány km. lehet úgy, hogy szimplán kiszámolsz egy átlagsebességet. Eh... A SM rakéták irgalmatlan indítási távolsága csak nagy sebességű és nagy magasságú közeledő cél ellen realizálható, ahoy a légiharcrakétáknál is...

    Az AIM-120D-nél meg kiderült, hogy csak röppálya optimalizáció lesz és nagyon esetleg kétszer begyújtható szeparált hajtómű szekció, de szó sem lesz hosszabb rakétatestről és nagyobb teljes impulzusról és AIM-54 szerű kinetmaikáról nagy magasságban... Egyesek szeritn ezzel 50%-kal is nőhez a HMZ, de szerintem ez sci-fi, mert ennyit nem lehet játszani a légellenállással... Az E-2D lefedés pontosan ahhoz kell, hogy az ASM-et nem az utols 20-25 km-en kezdje el a AEGIS megszórni. Az AEGIS zójánán belül meg saját gép véletlenül sem lehet, mert a full auto üzemben dolgozó AEGIS így még véletlenül sem célozza be...

    Az F-35 behataló csapásmérőként meg bizony a "sokkal többet" nyújt kategória, mert túlélőképessége fényévekkel magasabb a stealth képessége miatt... Szóval, ha Afganisztán felett bohóckodsz, akkor tényleg nem nyújt többet. Ha megy egy dobule digites IADS felett akciózól, akkor SH-val berepülni oda eszméletlenül veszélyes.


    Az F-22 részt asszem félregépeltem. Most is utánégetés nélkül szupercirkál, de az elképzelés az volt, hogy az F-22 mindig így repülne, tehát a gép forduló ideje is kisebb lenne, mert a hadűveleti zóna felé is M1.5 táján hasított volna az elképzelés szerint. Ehhez képest a gép "csak" annyit tud, hogy amikor akció van, akkor 5-6 percig szupercirkálhat úgy, hogy értelmes harcászati hatósugara legyen. Ez az, ami változott. A gép eredetileg tervezett utazósebessége tehát cirka 30-35%-kal kisebb, mert bizony ennek is high subsonic tartományban van, vagy legfeljebb M1.0-1.1 táján és nem M1.5 táján.

    Az F-35 sanszosan ott képes M1,2-re, ahol az F-22 M1,7-re, ami tényleg nagy difi a kettő között, csak éppen az F-35 csapásmérőként tudja az M1,2-őt, ami a többi 4. gen géphez képest 20-25%-kal magasabb érték csapásmérő konfigban. Ez nagyon sokat számít, mert így nagy magasságban is elég nagy a CAS, hogy a gép gyorsan összeomlassza az ellenfél indítási zónáját gyors irányváltoztatással.