10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #66046
    Ez esetben feltehetően Korai és Japán is. Valószínűleg elavult volt a forrásom... :\

    Mármint magát az eszközöket nem biztos, de a HTKA-s Kurucz úgy írta, hogy gyakorlatialg eldöntött a CIC képességű fegyverrendszer (hajó + AEW&C) rendszeresítése. Tehát ők is megkaphatják ezt.


    Az AMRAAM (ill. annak utódja) is profitálhatna belőle, hiszen egy CEC-es rendszert egy E-2D is rávezethetne nagyobb távolságból, mint egy F-35 vagy F/A-18E/F...

    A fenti gépek célfelderítési képessége BARCAP feladatkörben messze meghaladja a célpontok kinematikájából adódó megsemmisítési zónát. A több száz km indítási távolsággal bíró ASM-eket simán észlelik nagy magassgában repülve 100+ km-ről az alacsonyan közeledő célokat földháttérben meg kevesebbről is elég, mert a HMZ kicsi...


    Megbocsáss, de az értetlenkedésedet nem értem. Elfogó vadászgép, vagy ha tükörbe fordítjuk, Légifölény Vadászgép, mint Air Superiority Fighter... A CAP egy küldetésfajta.

    Tükörbe...? Az F-102/106, MiG-25 és társai voltak dedikált elfogó vadászok az F-14 flottadévédő vadásznak készült elsősorban, soha senki nem sorolta be elfogó vadásznek, de mint ahogy írtam minden 4. gen gép képes erre, csak a harcászati hatósugaruk nagyon korlátozott ebben az esetben.

    Az F-14 elsődeleges feladata tehát a BARCAP, de ezen felül kísérő feladatokra is használták. Emiatt volt az, hogy a Sivatagi Vihar alatt még sweep bevetéseket sem nagyon repültek az AWACS támogatás ellenére, inkább a flottát védték az esetleges iraki Mirage F.1 EQ gépektől, néha kíséretet adtak és a vadászpilóták számára alacsony respekttel bíró felderítő repüléseket a TARPS konténerrel.


    Akármennyire is ekézi bárki az SH-t, a maga formátumában a legsikeresebb amerikai vadászgép program az elmúlt 30 évben, csak minimálisan csúsztak a határidőkkel és az elvárt képességek terén, a költségekkel meg semennyit... Nem, az SH nem egy F-22A vagy F-35 a képességek terén, de arra, amire az USN-nek hirtelen szüksége és pénze volt, arra tökéletesen megfelelt.

    Erre csak az tudom mondani, hogy ámen. A RAAF-nak is annyire bejött a gép, hogy inkább a balanszolt SH + F-35 flotta felé mozdultak el Growlerekkel megtoldva, ellentétben a "csak F-35" koncepcióval. Pedig az SH eredetileg csak réskitöltő kényszerből beszerzett gép...
    Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.11.24. 10:52:46