10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #66025
    Két érdekesség:

    1.: Egy CSBA elemzésben azt pedzgetik, mennyire életképes az US NAVY jelenlegi "200 NM-ről bármit lelövünk" hurráoptimista stratégiája, és milyen opciók merülnek fel arra, hogy ebből a hibás koncepcióból kikeveredjenek.



    Az első kiragadott kép az USN és a konkurens haditengerészetek ASM eszközeinek hatótávolságát veti össze. Az RGM-84F mellé oda kell bigyeszteni, hogy eme 1992-es (!) Harpoon verzió csak korlátozott mennyiségben került rendszeresítésre, az USN Harpoon-jainak többsége még ma is az A verzióból származik, és azt, hogy az RGM-84F még így is alulmarad a modern indiai/orosz (BrahMos/SS-N-26 (P-800)) ASM-ekkel szemben.

    A háttér röviden egyébként annyi, hogy az US Navy úgy 30 éve várja a hiperszónikus ASM-ek eljövetelét (igaz a költségvetésből rendszeresen lehúzzák a program pénzét).


    A jövőbeli AAW kategórizálása. Az első körben az SM-2/SM-6 felől inkább a kisebb és olcsóbb Sea Sparrow felé mozdulna el, illetve a Burke osztály Flight III. verziójára rakna 300-500kW-os lézereket. Itt rögtön meg is jegyzik, hogy más hajókon (leszámítva a Zumwalt osztályt, és feltehetően a Ford-osztályt, akiket valamiért kihagynak) aligha lenne energia-tartalék az ilyen erejű lézer-fegyverekhez.
    A másik érdekesség az EM / Rail-gun alkalmazása légvédelmi feladatkörben, itt a Zumwalt mellett valamiért felkerült a lapra a JHSV. Ez az ~1500 tonnás hajó mindössze rail-gun teszteszközként szolgál a General Atomics Blitzer (~10MJ-os) EM ágyújához, és elég nyílvánvaló, hogy semmilyen szempontból nem reális a végleges beépítése.

    2.: Az USN F/A-XX programja ismét hallatott magáról (2 év után), amit szerint az USN elemzi a Lockheed és a Boeing által benyújtott javaslatokat, és tovább finomítja a terveit az F/A-18E/F utódjáról - aminek 2030 körül kellene jönnie. Ebben két érdekes dolog van. Az egyik, hogy egy roppant nagy lengőbordu-rúgás az F-35C-be, amely ugye most fejezte be az első hordozófedélzeti tesztjeit. Ahelyett, hogy a Lockheed ünnepelhetné a sikert, rögtön jön a hír, amely emlékeztet arra, hogy az USN továbbra sem akar homogén F-35C flottát, és az F/A-18E/F helyére új gépet képzel el, amely feltehetően első sorban légifölény célból épülne (emlékeztető, ilyen feladatkörben az F-14 mozgott, helyére eredetileg az ATF (később: F-22) haditengerészeti változatát tervezték, de ezt elvetették, lévén eredetileg az ATF-nél nem volt kikötés a hordozófedélzeti alkalmazás lehetősége, így a program során az ehhez szükséges változtatások (megerősített futómű, fékezőhorog, felhajtható szárny, stb.) soha nem merültek fel. Az előzetes becslések szerint a gép üres tömege várhatóan legalább 22 tonnára nőtt volna (19,7-ről), illetve már a standard F-22A 38 tonnás maximális felszálló tömege is meghaladta volna a katapultok képességeit - így az F-22N ment a levesbe, az F-14 utódja meg lett az F/A-18E/F...).