
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#65928
Na akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba. A barátodnak igaza is van meg nem is ,mert igen 3 gázturbina van az ancsában,de a gép meghajtásában csak a 2 főhajtőmű vesz részt. pont azért mert az APU (segédhajtómű) csak a jobb oldalon van és annak a tolóereje arra sem lenne elegendő hogy megmozditsa a gépet nem hogy még repüljön vele.
Az egészet ugy kell elképzelni mint a kocsinál, van a motor az öninditó és a generátor, ugyan ez a repülönél a főhajtómű a segédhajtómű és a ráépitett generátor.Ha szemléltetni aakrom jobban a dolgot akkor a helikoptereknél is ugyan igy van a funkciója
Ott egy Ilyen AI9es APU van beépitve ami süritett levegőt biztosit a hajtómüvek inditásához . az elején lévő barna henger az inditő motorja amit akksiról vagy külső árammal inditanak ez pörgeti fel az APU-t hogy elinduljon ,de ez az inditómotor egyben generátor is és áramot is termel.
Ha igaz lenne , hogy csak az APU-t használja akkor gondolod, hogy feleslegesen épitenek még bele több ezer lóerős és tolóerős hajtómüveket a repülökbe?
Az meg már megint nem elhanyagolható kérdés, hogy az an26-osnál nem is a tolóeróvel hajtják hanem áttételeken keresztül a légcsavart hajtják meg , tehát amit oldalt látsz az csak mint "kipufogo" funcionál tolóerő minimális van ott jelen ,egy embert sem lökne odébb talán ha a légcsavar nem lenne ott.