
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#65755
Nem. Semmi értelme. Az erre fordított összegből olyan Gripen csapásmérő potenciál hozható létre, hogy összefosod magad a gyönyörtől és a Gripen túlélőképessége és harcászati paraméterei féyévekre vannak az említett két gépétől.
Az L-159 ára is alsó hangon tíz millás nagyságrend, dollárban... A Hawk meg inkább 20-25+ tudtommal. Bőven telne belőle fegyverre és repóára is, sőt még akár +2 Griffre is repórával. A gépet veszel lényegében azonnal ki kell fizetni őket, mert ugyebár legyártják őket. A Griff lzing meg sok-sok évre van elosztva... Ezen felül új gépet emelnél be a rendszerbe, még plusz költség. +2 Griffhez meg mi kell? Kb. két hangár és még pilóta és üzemeltető személyzet.
Összességében a lenti megoldás 100 millió USD-s nagyságrendű "azonnali" kiadás lenne mikor ennek töredékéből kapsz kiképzett 0 órás Gripen pilótát. Pilóta igazából most is van elég tudtommal, tehát így néve még értelmetlenebb az egész. A kemény mag megvan és meg is marad, az állomány megtartása és a kikopási sebességgel arányos képzéshez egyszerűen felesleges a fenti mennyiség.
A fenti összesgből százszámra lehet LGB-t venni és ezres nagyságrendben Mk bombákat és minden egyéb pluszköltéggel számolva is bőven marad. (Ha idióta módon nem heréljük ki magunkat, akkor kazettás bombát is lehetne. Nem kell mindenáron "polkorrektnek" lenni....)
GBU-16/12-ből 200-240 db az kb. 20 milla minden egyéb költséggel és akkor nagyon vastagon fog a ceruza. A fennmaradó összegből cirka 1600 repóra jön ki a jelenlegi átlagolt költséggel, ami kiadódik hazai viszonyok között, a borzalmas 50k USD/óra számolt értékkel. 10 évre van 16800 szóval ez kb. +10%.
Kb. 35-40 vadászgépes flotta alatt nem éri megtartani a pilótaképzést csak, ha nagyon nagyon gazdag az ország, Vagy még akkor sem. Asszem már Hollandia is fontolgatja - vagy már meg is lépte? - hogy nincs hazai pilótaképzés, csak olyan, mint itthon. Emlékeim szerint itthon Jak-52 van és utána mennek ki Kanadába. Ennyi. Náluk meg van pilátus, de jetes oktatógépük nekik sincs. "Picit" gazdagabbak és nagyobb is s légierő, de mégsics ilyen kategóriájú gépük...