
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#65697
A "ruszkik kiestek"?
K-560 Szeverodvinszk vadász tengeralattjáró próbaútján, tavaly
A Projekt 885 (Szeverodvinszk, Jaszen vagy 'Granay') osztályból egyet már átadtak, a másodikat (az alaposan átdolgozott Projekt 885M 'Kazan') egységet jövöre fogják, egy harmadik építés alatt, további 4 megrendelve, a tervek amúgy 12 egységröl szólnak.
A kínaiak "messze"?
Nem nagyon hallani a Type 095 tengeralattjáróikról, de elkezdték építeni már egy ideje ezt a típust. A tengeralattjárók terén pedig eléggé haladnak a jelek szerint. A Type 041 AIP SSK tengójuk a Type 212 környékén van az elemzések szerint...
A legnagyobb gond pedig itt van. A nukleáris meghajtású tengók mindig hangosabbak lesznek, mint a hagyományos meghajtásúak. Ergó akár hogy is szédeleg az US NAVY hatalmas tengeralattjáró flottája, (vagy most mondhatnánk a brit vagy francia tengó flottát is), valójában a hatótávolság, végsebesség és esetleg a merülési mélység terén lépik le a hagyományos tengókat. Egy US NAVY szintü erönek persze a hatótáv nagyon is fontos dolog - de ezzel együtt is a csendesség terén bizony a modern SSK egységek lelépik még a Virginia osztályt is. Márpedig ahogy említettem, a tengeralattjáróknál ez a legfontsabb harci jellemzö.....
Ezen kívül pedig az SSN egységek mint robotrepülögép-indítóplatformként, és SEAL egységek bázisaként is eléggé fontosak. Vagyis igen, az US NAVY-nek megéri a fejlesztés. Illetve hazudok, valójában persze jobban megérné nekik, ha az SSN-ek egy részét kiváltanák AIP SSK tengókkal, amelyek még így is harmad annyiba kerülnek, mint egy Virginia, és az üzemeltetésük is olcsóbb, de ez aligha következik be...
