10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #65662
    Ha az A-12 repkedett volna a blackbird helyett, előbb utóbb azt is lekapták volna valószínű mint az U-2 őt?

    Feltehetően igen. Hogy aztán vadászgéppel, vagy légvédelmi rakétával (esetleg mással), az már más kérdés.

    Elméletileg lett volna esélye a Mig-25nek, ha nagyon eltalálták az időzítést, és jó helyre irányították nem?

    Érdekes kérdés, mivel eredetileg az egész MiG-25 program pont az ilyen célok leküzdésére jött létre. A MiG-25P(D) a fellelhető adatok alapján képes volt a Mach 3, vagy akár a Mach 3.2 sebességre is, de ez a hajtómű "túlhajtásának" az árán volt elérhető csak (éppen emiatt a 25P sebessége Mach 2.83 szintre volt korlátozva békeidőben). Szóval maga a gép elviekben alkalmas lehetett az elfogásra...

    A másik kérdés a rakéták esete, az R-40P és T szintén direkt erre a célra volt kitalálva, de amennyire mi tudhatjuk, sose indították őket ilyen jellegű éles célpontra - a tesztlövészetekről pedig nem sok megbízható információ áll rendelkezésre. Így csak feltételezhetjük, hogy az R-40-el a MiG-25 milyen esélyekkel rendelkezett. Az biztos, hogy messze lehetett a 100%, de még feltehetően a 90%-os találati aránytól, de az is biztos, hogy nem űlnék egy olyan A-12-esben (SR-71-ben vagy akár YF-12-ben), amelyre egy MiG-25-ös R-40-es rakétapárt indít (ugyebár a harceljárás szerint párhuzamosan indít egy-egy R-40T és P rakétát a vadászgép, a maximalizált célmegsemmisítési esély érdekében).

    Az yf-12 és az xb-70 szolgálatba állhatott volna, vagy a pénz kifogás volt és azért nagy falatok lettek volna ezek akkoriban?

    Szolgálatba állhattak volna, de ahogy Molni is írta, méregdrága gépek lettek volna minden szempontból. Hadászati szempontból egyik sem lett volna tekinthető kifizetődőnek. Az YF-12 leginkább azért, mert nem volt olyan szovjet szuperszónikus bombázó, amely ellen valóban létjogosultsága lett volna. Az XB-70 pedig túl drága, és a tudásához képest túl bonyolult eszköz lett volna. Ha őszinték akarunk lenni, az XB-70 program így is olyan drága lett, hogy simán elfogadható erőforráspazarlásnak az egész.

    68ban törölték az yf-12 programot a wiki szerint, de ugyanakkor volt orosz 3 mach bombázó terv, ami 72 ben repült is, a T-4 sotka, amit már jóval korábban elkezdtek tervezni, nem tartottak tőle az amerikaiak?

    Nem, mert ekkoriban már azért láttak annyira a "vasfüggöny" mögé, hogy nem a fantáziavilágtól féltek, mint az 1950-es években. Ezen kívül tisztában voltak vele, hogy milyen nehézségeket kell leküzdeni egy ilyen géphez. A T-4, ha megvalósult volna, még az XB-70-nél is drágább lett volna (az orosz wiki szerint 1,2 milliárd dollár / gép, de nem említi, mikori dollár árfolyamon számoltak). Ezt pedig nem bírta volna el a szovjet gazdaság, vagy az a vége, hogy a program előre hozza a szovjet gazdaság csődjét, vagy az, hogy a program a pénzhiány miatt csigalassan haladt volna előre.

    A blackbirdöt már jóideje nyugdíjjazták, miért van akkor még mindíg jópár dolog vele kapcsolatban állítólag titkosítva?

    Ezek az emberek szeretik a titkokat.

    Előfordulhat hogy megint reaktiváljanak párat, mint ahogy ilyen már történt? Mert volt korában itt szó arról hogy a műholdak nem feltétlen fednek le mindig mindent.

    A reaktiválást én is kizárnám. A felderítést pedig sokkal olcsóbban üzemeltethető UAV-k vették át az eféle gépektől... Csak idő kérdése, hogy az U-2 / TR-1 is nyugdíjba menjen...