10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #64580
    Az F-35 szerintem is egy baromság, egy too big to fail projekt lett belőle, ami elviszi a pénzt egy csomó más fejlesztés elől.

    Ezzal a bibi az, hogy akkor miért nem sorolsz fel n+1 ilyet? Ugyanis milyen alternatívája van a PAK-FA vagy a Szu-35-nek? Ja, hogy semmilyen... Ezeket is végig viszik, kerüljön bármennyibe és annyi gépet gyártanak le, amennyi kijön a pénzből amit adnak.

    Az F-35-nél mi történik? Ha nem adtak több pénzt, akkor a haderőnemek saját költségvetésből gazdálkodták ki, hogy teljen többre.

    De mi van pl. a jenkik új hordozójával? Ja, hogy annak sincs alternatívája? Gyakorlatilag az összes csúcsfegyver ilyen, de valahogy mégiscsak az F-35 programot szokás baszogatni. Ja, hogy arra lehet irigynek lenni, mert egyedi képességmixe van, az Rafale, Sz-35Sz és még számtalan másnak bizony van helyettesítő terméke, ha nem ezeket akarod. Az F-35-nek minden púder és marketing bullshit ellenére nincs. Na, ez a nagy difi...

    Eleve megkérdőjelezhető, hogy miért kellett erőltetni egy közös típust az USAF, USN és USMC számára, amikor a három verzió eleve elég komolyan különbözik így is (ha már említve volt a Phantom, igen az is egy "three service" típus volt, de nem eleve annak szánták, sokkal kisebb eltérésekkel a változatok között, pl. nem akartak belőle STOVL verziót összehozni:))

    Mert meg lehet tenni. Azért, mert így olcsóbb. Egyedül a STVOL változatnál lehet pampogni, hogy ez erőltetés, de meg is látszik azon, jóval kisebb a belső tüzag. kapacitás. Az A/C simám lehet közös. Ezt ekézni kb. akkora szamárság, mint beszólni, hogy miért lett Szu-27K---> Szu-33 és MiG-29K. Azok is egy szárazdöldi üzemre tervezett gép módosításai. Akkor miért is eretnekség az, ha eleve közös elemekkel tervezed a gépet? Ez nemhogy erőltetés, hanem teljesen logikus. Az, hogy az F-111 elbukott, mint CV gép az eleve azért volt, mert balfasz volt a specifikáció. Az F-35-nél meg nem. Ja, meg a techológia halad 40+ évet...

    Egyszerűen csak pár embernek odafent az volt a rögeszméje, hogy egy "Joint Strike fighter" mekkora költségmegtakarítást fog eredményezni.

    Ez több, mint rögeszme...

    A stealth fontossága is megkérdőjelezhető, ha eleve megvan a technikai fölény a potenciális ellenfelekkel szemben (jobb radarok, rakéták, zavarók stb.)

    Csakhogy ez kezd elolvadni... Ezen felül jó lenne megérteni a jenki filozófiát. A jenki filozófia nem az, hogy "majd keményen küzdünk és összeszorított fogakkal tűrjük a veszteségeket", bár erre is volt számtalan példa. Csak ezek annyira szép emlékek, ahágy hősi halottat termeltek. Nem kérnek mégegyszer a II. Vh strat. bombázóhadjárat féle húsdarálóból... Mert az az volt, csak sokak nem tudják... A jenki filozófia az, hogy masszív fölénnyel megyünk, ha lehet és jól odabasznuk és haza is megyük. Egyben. Na, erre kell az F-35.

    Inkább az F-22-őt nem kellett volna leállítani, hanem gyártani belőle annyit, amennyi ki tudja vívni a légi fölényt bármilyen elképzelhető szcenárióban. Igen, drága gép, de annak a kifejlesztése már ki lett fizetve.

    Az F-35 program létezése részben poltika, és legalább egy 1,5 évtizeddel eltolva létezik az ATF-hez képest, ami még a '80-as évek elején indult. Az F-22 program egyszerűen túl korán fejeződött be ahhoz - a fontos szakasza - hogy pénzügyileg és más szempontból elfogadható legyen az, hogy több legyen belőle, az USAF sem tartotta fontosnak, hogy kigazdálkodjon többet. Az F-35-nél viszont ez nem így van. Azt, hogy ez miért van így, arról kérdezd őket. Én elég sok indokot fel tudnék soroln, de most nem teszem meg.