
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
millerius #64518 A MiG-29 és bármely más hasonlóan nagy sebességű gép kormányainak kitérítéséhez azért kell több tonnányi erő, mert ezeknek csúcs-sebességnél is működniük kell és erre (is) vannak méretezve a hidraulikus szervó-munkahengerek. Az átlag utasszállítók sebessége ennek csak nagyjából a harmada, és mivel az aerodinamikai számításokban minden képletben (felhajtóerő,-ellenállás,-légerő a felületeken)a sebesség négyzetesen szerepel, a jóval kisebb sebességnél értelemszerűen nagyságrenddel kisebb erő kell a kormányfelületek kitérítéséhez. Ráadásul elég ritkán fordulhat elő a B-737-en a hidraulika nélküli vezérlés, tekintve, hogy mindkét hidraulika-rendszert 2-2 szivattyú táplálja (1-1 hajtómű által hajtott, és 1-1 elektromotorral akkuról hajtott). Ha mégis sikerül ezt összehozni, akkor viszont igaz, hogy birkózni kell a kormányokkal, de nem olyan sokáig, mint egy világháborús bombázónál, ami általában ellenséges terület fölött szerzett sérüléseket, és a pilóták nagy távolságból próbálták mindenáron hazavinni a sérült gépet. Egy 737-nél ellenben ilyen esetben azonnali vészhelyzet-jelentés történik és irány a legközelebbi repülőtér, ez általában 15-30 percen belüli leszállási lehetőséget jelent.
Az oldalkormány hidraulika nélküli működtetése viszont nem "kézi" üzemmód, mivel láb-pedállal működik a vezérlése. :-)
ML