
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #64499 A Mi-8-asnál emlékeim szerint nincs dozátor, de a hidraulika rendszert gyakorlatilag csak kormányzásra használják. Ha valamiért megszűnne a hidraulikus táplálás, akkor a kormánybuszterek egyfajta merev tolórúdként működnek (ennél azért bonyolultabb, esetleg Vogel majd elmagyarázza), de azt tegyük hozzá, hogy igen csak kell erő ekkor a gép irányításához. Amikor egyszer, egy ilyen munkahenger tápláló hajlékony hidraulika tömlő eldurrant a pilóta nem véletlenül letette az első mezőre a gépet, ahol a PG szervizcsapata garanciális javításként kicserélte a tömlőt.
A gond, hogy a régebbi gépeket még úgy tervezték, hogy akár hagyományos kézi erővel is kormányozható legyen, ilyen pl a Boeing 737-es, de az olyan Fly by Wire típusú vezérléssel rendelkező gépek, mint pl A320-as gépcsalád csak legalább egy meglévő hidraulika rendszer mellett kormányozható, ugyanis minden kormányfelület így van működtetve és nincs közvetlen merev kapcsolat a kormánylapok és a kormányszervek között. Ugyan van benne két esetben kötélvezérlés, de az is csak hidraulikus vezérlő-szelepek működtetésére szolgál.
El tudom képzelni, hogy az általad leírt esetben is egy ilyen elektronikus vezérlésű gépről lehetett szó. De az hogy egy gép elektronikus vezérléssel rendelkezik, még nem jelenti azt, hogy nincs tartalék mechanikus vezérlése illetve a hidraulika rendszerek többszörözése és széttelepítése, elég jó védelmet kínál.
TG