
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #64496 Azért az "iraki" Mi-8-asok, de lehet, hogy a Mi-17-eseink emlékeim szerint rendelkeztek semleges-gáz rendszerrel, de az echte magyar gépekre ez valóban nem volt jellemző. Nem magyar gépeken azért volt passzív védelem is. Az NDK-s Mi-8TB-k kabinját alulról részben védték páncéllemezekkel illetve az alsó plexik mögé páncélüveg volt beépítve.. Ugyanezen gépeken az oldaltartályok volt semleges-gáz rendszere és alulról öntömítő gumiréteggel volt bevonva. A későbbi szovjet katonai/határőr Mi-8MT (Mi-17)-eken kapott páncélt a kabin, illetve a semleges-gáz rendszer helyett, a Mi-24-eseken ismert szivaccsal töltötték ki, az oldaltartályokat.
Úgyhogy az RVU-n, az ASzO-n és a L166-on kívül van lehetőség, akár utólag is beépíthető passzív védelem elhelyezésére, még egy Mi-8-ason is, de ilyennel a magyarnak gyártott gépek nem rendelkeztek. Azt azonban tegyük hozzá, hogy az utolsónak beszerzett magyar Mi-8T is 1975-öss gyártású, vagyis az afganisztáni tapasztalatok előtt épült.
TG