
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#64465
Minden gépen megvannak ezek a kapcsolók,csak a régebbi gépekben még a fülkében vannak,de a modern 4+ os gépek talán mindegyike rendelkezik ilyen földi müszaki panellal, hogy a járó hajtómű melleti tankolásnál és felfegyverzésnél a müszakiak tudják blokkolni a rendszereket illetve kiválasztani, hogy mennyi üzát töltsön a gépbe. Illetve ha nem a kabinban található akkor szétszórva a gép különböző részein, itt meg integrálva van egy közös panelra.
Viszont a pilótának ilyenkor tilos a bothoz nyulnia,mert a kacsaszárny mozgása miatt balesetet okozhat vagy sérülést az alatta dolgozó müszakinak.
továbbá minden gépen van több szivattyú is amivel a szárnyakból a törzsbe illetve a kifogyasztó tartályokba szivja át az uzemanyagot.
Az viszont számomra érdekesebb, hogy a más tipusokból csak akkor szállt ki a pilóta hamár mindent lekapcsolt és megállt,de a gripenből szinte megállás után kiszáll a pilóta és az APU még mindig megy a rendszerek müködnek a kabinba az ellenőrzésekhez.