10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #52359
    , a fogyasztása elképesztő: 1 liter benzinnel 112 km-t tesz meg.

    Ez (és a 160km/h is) a kép jobb alsó sarkában lévő egykerekű motorra vonatkozik, amely 1 és 3/4 lóerős. Továbbá felhívnám a cikkben a "he claimed" szó után említik ezeket az értékeket. A claimed annyit tesz, hogy állított. Vagyis az Olasz származású feltaláló azt állította, hogy erre képes a motor. Ez ugye szépen körbeírva annyit tesz, hogy tényként azért ne kezeljük.

    2 tonna teherbírású féllánctalapas teherautók voltak ezek, maximum 30-40 km/h-ás sebességgel. Ezeket a teherautókat 10 lóerős motor hajtotta!!! Most a fűnyírómba van kb.: ekkora teljesítmény

    A jó öreg Citroen Kégresse. :)

    No, először is 10 lóerő és 10 lóerő között ég és föld lehet a különbség. A Kégresse motorja legalább 10x akkora forgatónyomatékkal bír, mint a te fűnyíród motorja, köszönhetően a nagy lökettérfogatú négyhengeres motorjának. Hiába szintén 10 lóerős a te fűnyíród motorja, aligha tudná hasonló sebességgel megmozgatni a Kégressét...

    A belsőégésű motoroknál én nem látom azt a fejlődési sebességet, mint anno a gőzgépeknél, csak azt veszem észre, hogy egy családi autó már 162 lóerős, amire semmi szükség...

    A végsebessége meg annyi, mint amennyi a autóval elért sebességi rekord volt 1921-ben, összehasonlíthatatlanul jobb úttartással, útfekvéssel, nagyobb biztonsággal, stb.

    Az 1945-ös technikai megoldásokhoz képest a fejlődés minimális volt. Persze, most már érzékelő jelezte a gázkeverék konventrációját, aztán ugyanúgy állítottak rajta, a csavarral, mint 55 éve…

    Hát azért egyfelől a "minimális" enyhén szólva is alulértékelés, hiszen sokkal többet tudunk az égéstérben zajló eseményekről, mint 55 éve...

    Másfelől nem volt rá igény. Fejlődni az szokott, amire igény van. Mint az embernél. Ha nem használod a szemed (tök sötétben élsz, vagy leragasztják a szemed), akkor abba bele is vakulsz - mivel nincs értelme, ezért visszafejlődik, elsatnyul.

    A fejlődés is ilyen dolog. Az fejlődik, amire igény van. A számítástechnika azért fejlődik szédületes tempóban, mert hatalmas igény mutatkozik iránta.

    A felhozott példák közül még a talán a gáz-motor állna valamennyire közel ahhoz, hogy jó példa legyen erre, de ott sem igaz ez. Például az oroszok kísérleteztek folyékony hidrogén és földgáz üzemű repülőgépekkel. Abban láttak fantáziát. A gáz-motorban kevesen láttak...


    Folyékony hidrogén üzemű Tu-155, 1988


    Terv a folyékony földgáz üzemű Tu-334K repülőgéphez


    De nézzél meg egy 1920 katonai teherautót, meg egy mait.

    Hát szerintem nyugodtan megnézhetjük. Az 1920-as években féllánctalpas teherautók kellettek ahhoz, hogy olyan terepjáró képességet tudjanak elérni, mint a mai katonai teherautók, miközben az effektív teherbíró képességük a töredéke volt csak.