
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#52215
Igazából a szovjetek osztoztak a náci németország nagy nyűgjén, hogy azonos feladatkörökre párhuzamosan több tervezőiroda és gyár is dolgozott, ez pedig vegyítve volt a politikai erővonalak szövevényes szálaival. Először a szovjet rakéta- és űrprogram kapcsán találkoztam vele, ott is párhuzamosan több hordozórakétát terveztek és építettek azonos célra, sőt, párhuzamosan több űrhajó, mit több, párhuzamos hold-program fejlesztés is folyt ( akit érdekel, itt bőven van erről is info). Az ezek után nem lepet meg annyira, hogy a haditengerészetnél is ez ment (Viktor osztály, mellette párhuzamosan az Alfa/Sierra/Mike osztályú vadász tengeralattjárók, vagy a Yankee és a Delta osztályú rakétahordozó-tengók, később a Delta IV. és az Akula tengók - minden esetben itt a NATO jelölést használva). Arról olvastam korábban, hogy a szovjet nehézharckocsiknál éles belharc folyt a JSz-2/-3/-4/-7/-10 esetén, tehát valamennyire képben voltam. Az szintén ismert volt, hogy a szovjetunió felbomlásakor három párhuzamos hk. fejlesztés volt (a Kharkoviak a torony nélküli Molot, az Omszkiak a "Black Eagle", az Uráliak a T-95/Objekt 195 által). Azonban hogy a T-62/-64/-72/-80 esetén is volt ilyen, az nekem is újdonság volt.
Őszintén szólva nem hiszem, hogy ez a poszt így megütné egy cikk színvonalát, de ha úgy vélik méltó rá, akkor nyugodtan kirakhatják. Forrás és képek ezen az oldalon.