
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#52105
1.: Nem "szembe" állítják őket, hanem a gyakorlatilag valahogy kezelni kell az elöregedő gépek problémáját. Eredetileg az F-22A váltotta volna az F-15A/B/C/D gépeket. Mivel a Raptorból azonban csak 183 készül, ez nem fog teljesülni. Az F-35-ösök még legalább pár évig nem érkeznek meg, és jó esetben is 2020 előtt az F-15-ösöket nem tudják lecserélni (F-35-ösre). Szóval az F-15-ösök felújítása kvázi elkerülhetettlen volt.
2.: Nem a pilótáktól kapta a "Sas" elnevezést, hanem ez volt a hivatalos elnevezése. Ugyanúgy, ahogy a JAS-39 elnevezése Gripen.
3.: Nem érdemes a 30 milliós F-15 vételárat beleírni, mert az legalább 15-20 éves adat, és nem is új gépeket vesznek, hanem a régieket újítják fel.
4.: Az AN/APG-63(V)3 radart nem a rakéták észlelésére találták ki. "Hagyományos", többcélú radar.
5.: Az F-35 nem "következő generációs bombázó", hanem akkor már következő generációs vadászbombázó. Bombázógép mondjuk a B-1B, B-2, B-52....
6.: Az F-22A légifölény vadászgép, nem az a célja, hogy ellenséges légvédelmet iktasson ki, erre a SEAD (Supression of Enemy Air-Defense -> Az ellenséges légvédelem elnyomása, leküzdése) feladatkörű "Wild Weasel" F-16-osok valóak.
+1.: A J-20 épp, hogy elvégezte a szűzfelszállását. Még a legvadabb verziók szerint is legalább 5, de inkább 10 év, amíg rendszerbe áll. Szóval azért annyira nem kell aggódni jelenleg még a J-20 miatt...
Úgy első olvasatra ennyi. Jereváni rádió esete...