
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#52011
A T54 egy M48 Patton továbgondolás volt.
Az 1950-es évek legelején a 90mm-es hk. ágyúk lecserélésén gondolkoztak, és a Patton teknő toronygyűrűje elég nagy átmérőjű volt a feladathoz. 1951-ben készült két prototípus, a T54 és a T54E1, mindkettő a 105mm-es ágyúhoz, és a T48 Patton alvázát használták (ugye a T a kísérleti harckocsik jelölése). A T54 hagyományos toronnyal, a T54 "lengő" toronnyal rendelkezett, utóbbi olyasmi mint az AMX-13 tornya, tehát a torony egy része egybe van építve az ágyúval, és vele együtt mozog fel-le. Mindkét változat automata töltőberendezéssel bírt, emiatt az ágyú fejjel lefele volt beépítve, tehát az ékzár lefele haladva zárt, felfele nyílt. A T54E1 automata töltőberendezése egyszerűbb volt, hiszen gyakorlatilag fixen az ágyú mögött volt bármilyen ágyúcső állásnál is.
A program nagyon nehézkesen haladt (az automata töltők okozták a legtöbb problémát), így végül a T95-féle megoldás felé fordultak, a T54/T54E1 félre lett téve.
Az 1950-es évek közepén automata töltő nélkül épült két T54E2 változat, 105mm-es löveggel. A program lassú haladása miatt végül a T57 programba került át a két torony.
Forrás