10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51949
    Elég komoly munka lehet hasonló arányú tömegcsökkentést teljes áttervezés nélkül kivitelezni, szerintem lehetetlen is.

    Ha a tornyot lecserélik, azzal elég durva csökkentést lehet elérni. A gond az, hogy "vállalható költségből kijöjjön". Ez pedig aligha jelenti az, hogy a tornyot dobjuk ki a kukába, mert kb. ott van minden, ami érték.

    Mivel lehet tehát spórolni:

    -Ágyú. Az XM360E1 állítólag könnyebb, mint az M256. Csakhogy az M256 is "csupán" 3 tonna. Mondjuk spórolnak rajta 1 tonnát (brutális kategória), akkor sem igazán számottevő a dolog...
    -Meghajtás. Itt nem tudom hogy lehetne spórolni, a gázturbina könnyű cucc, az üzemanyaggal együtt sem hiszem, hogy egy diesel-motort lehetne könnyebbre csinálni. Ha hibrid-hajtást akarnak, akkor végképpen felejtős a súlycsökkentés.
    -Elektronikai rendszerek. Itt biztos elérhető tömegcsökkentés, hála a miniatűrizációnak és a fejlettebb mikrochipeknek. A CRT monitort is le lehet cserélni könnyebb LCD-re. De ha ebből összesen kihoznak akár csak 1 tonna tömegcsökkentést, akkor már sokat mondok.

    -Mi marad?

    Hát én egy dologra tudok gondolni, kioperálják a DU réteget a toronypáncélból. Aztán kap egy kiegészítő páncélzatot a torony eleje. Bár a fene tudja.

    Mi a baj a Rheinmetall L55el tűzerő területén ?

    Az XM360 ETC (ElectroThermal-Chemical) ágyú, a hajtótöltetet egy plazma "tüske" gyújtja be. Ezzel az eljárással nagyobb torkolati energiát lehet elérni, mivel optimálisabb a robbanás lefojása. A tesztek szerint így egy 120mm-es ETC ágyú kisebb tömeg árán tudja azt, amit egy 140mm-es hagyományos hk. ágyú tudna.

    Milyen új harckocsi fejlesztések vannak ? Az orosz T95ről tudok, de nem hiszem, hogy az a közeljövőben komoly fenyegetést fog jelenteni a fejlesztés iramát tekintve.

    Hát az elmúlt 3 hónapban már legalább kétszer elsoroltam. :)

    Dél-Korea: K2 Black Panther (szolgálatba állása most kezdődik)
    Japán: Type-10 (várható szolgálatba állás 2012)
    Törökország: Altay (részben a Dél-Koreai K2 technológiájára építve, 2012)

    Lelőtt programok:
    USA: FCS MCS. Könnyű (~20-25 tonna), 120mm-es ETC ágyú, moduláris páncélzat, egy alvázon minden (harckocsi, lövészpáncélos, önjáró tarack, önjáró aknavető, stb.)
    Oroszország: T-95 / Object 195: Nagy, ~50-55 tonnás harckocsi, feltehetően személyzet nélküli torony (három fős személyzet a testben ül), 152mm-es hagyományos harckocsiágyú

    Ezen kívül csak felújítások mennek (Leopard 2A7, Leclerc 2, Challenger 2, ZTZ-99, T-90, M1 Abrams, stb.)