
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#51935
Ha jól veszem észre már a hk.-nál is főleg az elektronikára mennek rá a fejlesztéseknél.
Nem "csak", de itt lehet jelenleg igazán látványos előnyöket elérni, egy 360°-ban körbeforgó, digitális optika nagyban növeli a hk. parancsnok lehetőségeit, hogy átlássa a harcteret. Egy adatkapcsolat és digitális térkép detto.
Ennyire nem lehet/nincs értelme a "hardware"-el foglalkozni (páncélzat, meghajtás, stb.)
A páncélzat éppenséggel pont hogy fontos lett, ma már elvárás a moduláris páncélzat, ez nem csak a rugalmasabb feladatokhoz való idomulást segíti, de a sérült elemek cseréjét, és a szállítást is könnyebbé teszi. A meghajtásnál ott van a Type-10 esetén a CVT váltó, amely lehetővé teszi, hogy a harckocsi sebessége hátrafelé is azonos legyen az előrefele való haladásnál. Aki itt röhögni akar, hogy ez francia harckocsis, az gondolkodjon el azon, hogy hol a legerősebb a páncélzat a harckocsikon. Bizony elől. Tehát ha visszavonulsz is, a saját jól felfogott érdeked, hogy ez nézzen mindig az ellenfél felé...
Marad gázturbinás, vagy esetleg dizel lesz?
Igazából semmi konkrétum nincs az M1A3-ról. Az tény, hogy az XM301E1 ágyú fejlesztése folyamatban van, és a képeken egy teljesen új torony látszik.
Ami a meghajtást illeti, ott a logika szerint üdvös lenne egy áttérés a gázturbináról a diesel-motorra, de hogy ezt megvalósítják-e, azt majd akkor tudjuk meg, ha ezzel kapcsolatban kiadnak valami információt.