
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
davidbog #51879 Lenne pár kérdésem:
1. A 2. vh-s német harckocsikon és az AMX-50 francia nehéz harckocsin kívül alkalmaztak-e valahol átlapolt futógörgős futóművet?
2. A WoT-ban van egy 122 mm BL-9 jelű harckocsi ágyú. Nehezen rátaláltam erre a típúsra és valóban létezett (kételkedtem a létezésében). Az orosz wikipédián akadtam rá először az ISU-122-1 típúsú harcjárműnél. Mivel orosz oldal nem sokat tudtam kideríteni róla. A számokon kívül csak annyit tudtam kideríteni, hogy az ISU-122-3 típúsú gépben egy 122 mm S-26-1 típúsú ágyú volt ami az orosz wikipédia szerint csak a csőszájfék meglétében különbözött a BL-9-estől. Ezt is webfordítóval, tehát kétséges, hogy jó-e. Még pár orosz fórumon és makett kiegészítőnél megemlítik a BL-9-es ágyúkat, amiből semmit nem értek. Mást nem találtam.
Tud valaki erről a két ágyúról valamit? Miért nem rendszeresítették az IS-3, IS-4, T-10, ISU-122 harcjárműveknél? A nagyobb lövedék kezdősebesség (1007 m/s) azt engedi sejtetni hogy jobb volt a páncélátütő képessége mint a D-25T (790-810 m/s) ágyúknak.
3. A T-10 szovjet nehéz harckocsi 122 mm D-25TA jelű miben különbözött az IS-2/IS-3-ban alkalmazott D-25T típúsú ágyúknál?
Később a T-10M egy 122 mm M-62-T2 ágyút kapott, ami a stabilizátorokban, csőszájfékben különbözött az előző ágyújától (az angol wiki nem említ mást), talán a füstgázelszívóban is. Másban nem?