10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51878
    Egy kicsit más irányba néznék - a modern harckocsik esetén a motortér felgyújtása nem olyan rossz ötlet azért. A legtöbb mai harckocsiban annyi az elektromos cumó, hogy például az Abrams-oknak járó motor nélkül gyakorlatilag minimális a harcképessége, egy kis ideig elvannak akkumulátorokról (ha azok nem sérültek), de utána vége. Mikről van szó? Gyakorlatilag mindenről, szó szerint. Ma már a hk. parancsnok sem körkörösen, a periszkópokkal figyel, hanem van egy nagy, 360°-ban forgatható optika egy kis toronyban, aminek a képét egy képernyőn látja. Az irányzó a Leopard 2-nél még "valódi" optikán néz keresztül, de például a japán Type-10 esetén már ő is egy monitort néz. Ma már a toronyforgatás is sokszor elektromos, de arra is van példa, hogy hidraulikus, ám a hidraulikához a nyomást egy elektromotor hozza létre, ha a főmotor nem működik. Az Abrams "feljavító csomagok" egy része külön kitér az APU-ra, vagyis kisegítő áramforrásra, ami egy kis gázturbina és egy generátor, ha a főmotor nem megy, ez látja el energiával a harckocsit.

    Szóval a motortér kiégése egy modern harckocsinál nem csak a mozgásképesség elvesztését takarja, hanem adott esetben akár harcképtelenné is teheti a harcjárművet.